1 271 läst ·
6 svar
1k läst
6 svar
Bänkskiva
Hej
Någon som har ett bra förslag på material i bänkskiva som ska ha ett toppmonterat handfat?
Den ska vara ca 1,5 cm tjock, vit och fukttrög.
Var kan man inhandla en sådan tro?
En annan tanke är en vitetsad glasskiva, men träskiva är första valet.
tack på förhand
Micke
Någon som har ett bra förslag på material i bänkskiva som ska ha ett toppmonterat handfat?
Den ska vara ca 1,5 cm tjock, vit och fukttrög.
Var kan man inhandla en sådan tro?
En annan tanke är en vitetsad glasskiva, men träskiva är första valet.
tack på förhand
Micke
Jag har satt upp en skiva med sånt handfat nyligen, köpte hela inredningen hos badrumshandlar´n, och den är tillverkad av mdf med fanér lr folie på, de sidor som inte sitter mot vägg har ca 100 mm kant av samma material så den ser tjockare ut än den är. Mdf:n är 15 mm tjock.
Jag vet ju inte om det är nån speciell sorts mdf men i så fall borde den finnas att köpa hos nån av bygghandlarna, annars måste ju vilken bänkskiva som helst duga för det är lika mycket vatten runt en köksho som runt tvättstället i badrummet.
Jag vet ju inte om det är nån speciell sorts mdf men i så fall borde den finnas att köpa hos nån av bygghandlarna, annars måste ju vilken bänkskiva som helst duga för det är lika mycket vatten runt en köksho som runt tvättstället i badrummet.
Hej
Tack för tankarna.
Mina tankar vände sig mest till vilken bänskiva man bör ha i badrum inte p.g.a. att det kanske spills på den som i köket, utan då det i ett badrum med dusch blir en del fukt och om en spånskiva suger åt sig det så sväller den väl lätt.
Tack för tankarna.
Mina tankar vände sig mest till vilken bänskiva man bör ha i badrum inte p.g.a. att det kanske spills på den som i köket, utan då det i ett badrum med dusch blir en del fukt och om en spånskiva suger åt sig det så sväller den väl lätt.
Kompaktlaminat eller sten.
Edit: Läste nu att den skulle vara vit och då far tankarna automatiskt till vanligt porslin? Skulle inte det fungera? Jag vet dock inte var man man beställer måttanpassad porslin eller vad det skulle kosta i sådana fall?
Edit: Läste nu att den skulle vara vit och då far tankarna automatiskt till vanligt porslin? Skulle inte det fungera? Jag vet dock inte var man man beställer måttanpassad porslin eller vad det skulle kosta i sådana fall?
Redigerat:
Var kan man måttbeställa kompaktlaminat i Stockholm?
Micke
Micke
Moderator
· Stockholm
· 57 869 inlägg
Vet iofs inte hur din budget ser ut. Men det finns helt vita stenmaterial som blir snygga. Även kompositmaterial som iofs. är ännu dyrare. Kolla i så fall med stenfirma Bror törner eller Valter Eklund här i Stockholm. Även stenbolaget tror jag säljer måttanpassade skivor.
Klicka här för att svara