Vi är på gång att göra om vårt kök och har bestämt oss för ljusgrå luckor med vit bänkskiva. Vi överväger vit kvarskomposit (Silestone Blanco Zeus Extreme) 12 mm tjock. Dock så har jag läst ett par äldre inlägg i forumet av personer som inte varit så nöjda med skivan, då den lätt fått repor mm.
Är det någon som har erfarenhet och som kan ge någon input?
Alternativet är väl vanlig laminat eller kompaktlaminat. Till saken är att vi kommer att ha en ganska stor köksö, så det känns viktigt att bänkskivan blir både snygg och praktisk.