2 408 läst ·
12 svar
2k läst
12 svar
Bänkskiva mot högskåp?
Skivan "måste" sticka ut så pass mycket, att den blir jämn med luckan. Och då kommer den råa delen att synas i vilket fall som. Kapar han den för mycket, kommer luckorna synas från ovan och all smuts rinna ner. Jag har testat olika lösningar. Fick byta skivor några gånger. Lämpligaste är att låta den sticka ut.Mikael_L skrev:
Kanske några proffs kommer med bättre förslag.
Men att försegla mot vatten, är nog det viktigaste. Vad tror du?
Jo det har du nog rätt i.
Jag gick och kollade i köket. Ja våra skivor sticker ut så framkant minst livar med dörrarnas framsida. På ett ställe var det satt kantlist i samma färg och struktur som skivan längs hela den sågade kanten på skivan.
På ett annat ställe (vid spisen) var det satt någon form av aluminiumlist som omsluter kanten 1-2 mm. Antagligen silikon där bakom. Jag borde kanske ta en bild ... hmmm.
Jag gick och kollade i köket. Ja våra skivor sticker ut så framkant minst livar med dörrarnas framsida. På ett ställe var det satt kantlist i samma färg och struktur som skivan längs hela den sågade kanten på skivan.
På ett annat ställe (vid spisen) var det satt någon form av aluminiumlist som omsluter kanten 1-2 mm. Antagligen silikon där bakom. Jag borde kanske ta en bild ... hmmm.
Medlem
· Västra Götalands Län
· 529 inlägg
Håller med Magnusss. Här saknas en täckskiva. Plus att den inte alls måste sticka ut så mycket för att gå jämt med luckan, inte enligt dessa bilder i alla fall.
1) Ta bort i bakkant så att skivan livar med luckorna.
2) Montera bort högskåpet
3) Montera en täckskiva, lika hög som högskåpet, som livar med luckorna.
Bäkskivan och täckskivan skall liva perfekt.
1) Ta bort i bakkant så att skivan livar med luckorna.
2) Montera bort högskåpet
3) Montera en täckskiva, lika hög som högskåpet, som livar med luckorna.
Bäkskivan och täckskivan skall liva perfekt.
Klicka här för att svara