Vi har stött på ett problem nu när vi håller på att på planera vårt kök. Vi har tänkt oss ett kök från IKEA i vitt med högblanka luckor och en grå-svart bänkskiva.

Problemet är att vi behöver en bänkskiva i laminat som är 4,15 meter lång, vill inte gärna ha ngn skarv.
IKEA har inte längre bänkskivor än 4 m.

Finns det verkligen ingen tillverkare som gör längre bänkskivor än 4 meter, beredd att betala vad det kostar bara vi får en snygg lösning.

Någon som har något tips till oss?

Vad jag vet så blir 4.15 svårt då laminaten brukar begränsa totallängden (HTH har tex 4040mm som max för de laminat som finns nu om de inte ändrat i senaste produktuppdateringen) men jag har ändå känslan av att det löser sig för er och att någon här vet någon som kan få till en på 4150mm för det diffar ju inte så farligt mycket från 4040.

Missade att ni är villiga att betala, även villiga att byta material? Corian, då får du så lång skiva du vill utan skarv men det kostar en slant. PMa mig om det är intressant så kan jag se vad som går att göra.

Lechner har laminatskivor som ligger omkring 5 meter, så det bör lösa ditt problem.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.