Ja den är tunn och om man knackar i den låter det som en spånskiva ungefär. Stenkänslan verkar inte riktigt finnas där utöver ett slitstarkt ytskikt.
Jasså? Ingen av de som vi känt på Ikea har låtit på det viset? De har känts massive? Det är trotts allt sten som vanligen inte vibrerar av att man knackar på det? Det ända viset jag kunnat ta reda på om det är på spånskiva eller inte är genom att känna under kanten på stenen. Sen är det ju inte bara IKEA som kör med denna lösning, finns tydligen en hel del andra företag också om detta nu är vad man vill ha.
4 meter hamnar väl på 12 kr så en gissning är att man hinner byta ut den 2 gånger på en vanlig sten. Frågan är bara hur hållbara de verkligen är i längden?
Att de kan brytas vid montering om inte underlaget är rakt verkar det inte vara någon tvivel om, det kan förvisso riktig solid sten också göra men det är mindre risk.
Hittar jag inte någon som verkligen haft dålig erfarenhet av denna typ av lösning så kommer vi troligen välja det.
Jobbar med stenar och diskbänkar, skulle tippa på att du kan komma under 20k på riktig sten och det tycker jag är värt. Vill du ha en tåligare sten så rekommenderar jag att titta på granit. Marmor tål tex inte kolsyra och sura saker. Lägger du en skiva citron på eller spiller läsk så kan skivan få fläckar. värme är inget stort problem.
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.