38 436 läst ·
17 svar
38k läst
17 svar
Bänkskiva för bakning
Hmmm...vad sägs om en liten crazy idé med en glasskiva (naturligtvis rundad i kanterna) så kan du i alla fall se 'originalbänken' under. Ännu en fördel måste ju vara att du kan slabba hur mycket som helst med t.ex. olja på sprayburk utan att det gör något. Inte kostar det några stora pengar heller hos den lokale glasmästaren.
Nackdelen är ju förstås att skivan blir ohanterlig och tung över ett visst mått plus att jag kan tänka mig hur en pepparkaksform låter mot glas! ;D ;D ;D
Nackdelen är ju förstås att skivan blir ohanterlig och tung över ett visst mått plus att jag kan tänka mig hur en pepparkaksform låter mot glas! ;D ;D ;D
Tack för många intressanta svar. Jag har provat bakbord men gillar det inte, jag vill ha mera svängrum och tycker inte att det ligger stabilt om man tar i och knådar ordentligt.
Sten är ju rätt dyrt men verkar ju bra. Jag tycker personligen att marmor är snyggt men folk här verkar lite skeptiska. Vad innebär det egentligen att marmor missfärgas "lätt"? Absorberar marmorn vätskor så att fläckarna inte går att få bort eller vad händer?
Sten är ju rätt dyrt men verkar ju bra. Jag tycker personligen att marmor är snyggt men folk här verkar lite skeptiska. Vad innebär det egentligen att marmor missfärgas "lätt"? Absorberar marmorn vätskor så att fläckarna inte går att få bort eller vad händer?
Marmor är en porös sten som är känslig för syra, så man bör inte skära tomater, citroner osv. direkt på skivan, den är även känslig för tex. vinspill
och allt detta ger tyvärr lätt fläckar som "i princip" inte går bort.
Men till bakning är det oslagbart :-* fast vill du ha en skiva som dessutom är tålig mot fläckar så gå på granit
//Christina.
Men till bakning är det oslagbart :-* fast vill du ha en skiva som dessutom är tålig mot fläckar så gå på granit
//Christina.
Klicka här för att svara