Planerar vårt nya kök som bäst och har förstås en del funderingar och olika åsikter. :-/
Bl a funderar vi på om man kan ha bänkskåp med vitrinluckor. Dock känns det ganska opraktiskt då det ska hållas rent och snyggt. Innehållet i skåpet bör vara snyggt och glas i golv/benhöjd känns lite riskabelt, kanske större risk att det går sönder om man tänker på framtida lekande barn...
Nån som har erfarenheter eller åsikter?
 
Jag har nästan inga bänkskåp alls.Men jag jag har många stora lådor och dom flesta med vitrin. Det ångrar vi inte för ett ögonblick.Det är detta som lyfter hela köket tycker jag. Vi kanske är pedanta ;) men jag tycker nog att det är svårt att få det fult och oordning i våra lådor.Du kan inte annat än ställa grejerna på ett sätt väl?!. Jag tycker det är snyggt med glas då det ger mer liv och ljus med detta.I mina väggskåp som har vitrin i har jag belysning och det är samma sak där..svårt att få stökigt tycker jag..Vad det gäller glaset och med barnen så har det aldrig varit något problem heller.Det är ju ett tåligt glas så det går ju inte sönder såå lätt heller.

Våra glasade lådor får vi mkt beröm för och det gör ju inte det sämre ;)

Jag rekommendera glas. :)

Lycka till!
 
Vi har vitrin i bänkskåpet i vår "köksö" in mot köket och jag var skeptisk i början, men det det är smidigt (lätt att komma åt saker) och "lyfter" hela rummet... jag har lite finporslin, men mest ugnsformar, ljus, servetter, dukar som jag använder ofta... funkar väldigt bra! Men å andra sidan är "rasrisken" inte så stor i vårt hushåll... 0 barn...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.