Sarcer skrev:
Kul med fler grannar! Nu börjar vi samla ihop allt fler! ;-) När har ni inflyttning?
Hej, inflyttning i september. Har precis sålt lägenheten:cool:

/EMS
 
Hej!
Roligt med fler som hittat hit till forumet! Välkommen EMS! Sivs gata 8, motsvarar det Am-tomten? I så fall blir vi grannar, vi ska bygga på Ad. :)

/Cecilia och Dan
 
De börjar gräva om ca 2 veckor....yippi:)

Ok, då Har vi ett vitt, ett rött, ett gult hus.... Vilken färg ska ni ha Cecilia?

/Sara

ems_hus skrev:
Hej, vi kommer att ha gul färg på fasaden och vitt på knutarna. När börjar de gräva på er tomt?

/EMS
 
trevlig tråd!
denna kommer jag följa!
 
Hunbun: Vad spännande!! Då börjar det verkligen att bli på riktigt!

Vårat hus kommer att bli vitt.

/Cecilia
 
halvdan: Har ni börjat titta på vita nyanser? Det är en djungel... Om jag förstod vår säljare rätt så ska vi bara meddela NCS koden till den som levererar färg till huset. Problemet är bara att jag vill ha Nordsjös Trägrå 1 och det är ingen som vill ge ut koden..Så nu försöker jag själv lista ut den (vilket är omöjligt) . Vi har provmålat lite och det är svårt. Än så länge har vi provat S1002-Y, S0502-Y, S0502-G50Y. I morgon blir det nog att testa S0802-Y. Sen får det vara bra. Allt ser ändå bara vitt ut:)

halvdan skrev:
Hunbun: Vad spännande!! Då börjar det verkligen att bli på riktigt!

Vårat hus kommer att bli vitt.

/Cecilia
 
halvdan skrev:
Hej!
Roligt med fler som hittat hit till forumet! Välkommen EMS! Sivs gata 8, motsvarar det Am-tomten? I så fall blir vi grannar, vi ska bygga på Ad. :)

/Cecilia och Dan
Hej, ja vi har Am-tomten. När börjar ert bygge?

/EMS
 
HunBun skrev:
halvdan: Har ni börjat titta på vita nyanser? Det är en djungel... Om jag förstod vår säljare rätt så ska vi bara meddela NCS koden till den som levererar färg till huset. Problemet är bara att jag vill ha Nordsjös Trägrå 1 och det är ingen som vill ge ut koden..Så nu försöker jag själv lista ut den (vilket är omöjligt) . Vi har provmålat lite och det är svårt. Än så länge har vi provat S1002-Y, S0502-Y, S0502-G50Y. I morgon blir det nog att testa S0802-Y. Sen får det vara bra. Allt ser ändå bara vitt ut:)
Hej, tänker ni grundmåla först eller målar ni med täckfärgen direkt?

/EMS
 
Om jag har förstått rätt så ska huset vara grundmålat (tyvärr ganska mörkt) så vi hade bara tänkt måla med täckfärgen direkt. Det är möjligt att de behövs 3 lager för att täcka ordentligt.

/Sara

ems_hus skrev:
Hej, tänker ni grundmåla först eller målar ni med täckfärgen direkt?

/EMS
 
Gå in på mittvitahus.blogspot.com tror att den tjejen som har den bloggen har bra koll på vita nyanser!
 
cust3000 skrev:
trevlig tråd!
denna kommer jag följa!
Välkommen! Var ska ni bygga?
 
Vi har inte börjat titta på vitnyanser än.. låter klurigt.. när vi väl kommer så långt vet vi vilka som har expertkunskaper i 100 nyanser av vitt ;).

EMS: De ska börja med grunden till huset veckan efter midsommar.


HunBun skrev:
halvdan: Har ni börjat titta på vita nyanser? Det är en djungel... Om jag förstod vår säljare rätt så ska vi bara meddela NCS koden till den som levererar färg till huset. Problemet är bara att jag vill ha Nordsjös Trägrå 1 och det är ingen som vill ge ut koden..Så nu försöker jag själv lista ut den (vilket är omöjligt) . Vi har provmålat lite och det är svårt. Än så länge har vi provat S1002-Y, S0502-Y, S0502-G50Y. I morgon blir det nog att testa S0802-Y. Sen får det vara bra. Allt ser ändå bara vitt ut:)
 
Hej,

Vi försökte få kommunen att sätta ut tomtmarkeringar åt oss, men de ville att så många som möjligt skulle beställa detta samtidigt:|. Är ni flera som skulle vilja veta var gränsen till grannarna går och få det markerat nu? Här gärna av er här på forumet!

/Mats
 
ems_hus skrev:
Hej,

Vi försökte få kommunen att sätta ut tomtmarkeringar åt oss, men de ville att så många som möjligt skulle beställa detta samtidigt:|. Är ni flera som skulle vilja veta var gränsen till grannarna går och få det markerat nu? Här gärna av er här på forumet!

/Mats
Antar att det är en tjänst som kommunen tar saftigt betalt för?;-) Är vi fler - får vi rabatt då? Vårt hus kommer den 2 sept så innan dess borde man väl ha markerat tomten? Vet iaf att vår KA skulle komma ut och kolla så att de sätter själva huset på rätt plats iaf!
 
Hejsan!

Vi har inte tänkt sätta ut tomtmarkerigar än. Grävarna brukar tydligen ha en tendens att köra ner dem så vi hade tänkt att avvakta till senare.

Däremot undrar jag lite hur ni resonerat kring grusläggning av garageuppfart och gångar, har ni lagt extra grus, duk osv. där? Vi blev häpna över det höga priset som grävaren ville ha (men har inte så mycket annat att jämföra med).

Trevlig helg!

ems_hus skrev:
Hej,

Vi försökte få kommunen att sätta ut tomtmarkeringar åt oss, men de ville att så många som möjligt skulle beställa detta samtidigt:|. Är ni flera som skulle vilja veta var gränsen till grannarna går och få det markerat nu? Här gärna av er här på forumet!

/Mats
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.