9 478 läst ·
48 svar
9k läst
48 svar
Bankeberg/Vikingstad/Östergötland
halvdan: Har ni börjat titta på vita nyanser? Det är en djungel... Om jag förstod vår säljare rätt så ska vi bara meddela NCS koden till den som levererar färg till huset. Problemet är bara att jag vill ha Nordsjös Trägrå 1 och det är ingen som vill ge ut koden..Så nu försöker jag själv lista ut den (vilket är omöjligt) . Vi har provmålat lite och det är svårt. Än så länge har vi provat S1002-Y, S0502-Y, S0502-G50Y. I morgon blir det nog att testa S0802-Y. Sen får det vara bra. Allt ser ändå bara vitt ut
halvdan skrev:
Hej, tänker ni grundmåla först eller målar ni med täckfärgen direkt?HunBun skrev:halvdan: Har ni börjat titta på vita nyanser? Det är en djungel... Om jag förstod vår säljare rätt så ska vi bara meddela NCS koden till den som levererar färg till huset. Problemet är bara att jag vill ha Nordsjös Trägrå 1 och det är ingen som vill ge ut koden..Så nu försöker jag själv lista ut den (vilket är omöjligt) . Vi har provmålat lite och det är svårt. Än så länge har vi provat S1002-Y, S0502-Y, S0502-G50Y. I morgon blir det nog att testa S0802-Y. Sen får det vara bra. Allt ser ändå bara vitt ut![]()
/EMS
Vi har inte börjat titta på vitnyanser än.. låter klurigt.. när vi väl kommer så långt vet vi vilka som har expertkunskaper i 100 nyanser av vitt
.
EMS: De ska börja med grunden till huset veckan efter midsommar.
EMS: De ska börja med grunden till huset veckan efter midsommar.
HunBun skrev:halvdan: Har ni börjat titta på vita nyanser? Det är en djungel... Om jag förstod vår säljare rätt så ska vi bara meddela NCS koden till den som levererar färg till huset. Problemet är bara att jag vill ha Nordsjös Trägrå 1 och det är ingen som vill ge ut koden..Så nu försöker jag själv lista ut den (vilket är omöjligt) . Vi har provmålat lite och det är svårt. Än så länge har vi provat S1002-Y, S0502-Y, S0502-G50Y. I morgon blir det nog att testa S0802-Y. Sen får det vara bra. Allt ser ändå bara vitt ut![]()
Hej,
Vi försökte få kommunen att sätta ut tomtmarkeringar åt oss, men de ville att så många som möjligt skulle beställa detta samtidigt:|. Är ni flera som skulle vilja veta var gränsen till grannarna går och få det markerat nu? Här gärna av er här på forumet!
/Mats
Vi försökte få kommunen att sätta ut tomtmarkeringar åt oss, men de ville att så många som möjligt skulle beställa detta samtidigt:|. Är ni flera som skulle vilja veta var gränsen till grannarna går och få det markerat nu? Här gärna av er här på forumet!
/Mats
Antar att det är en tjänst som kommunen tar saftigt betalt för?;-) Är vi fler - får vi rabatt då? Vårt hus kommer den 2 sept så innan dess borde man väl ha markerat tomten? Vet iaf att vår KA skulle komma ut och kolla så att de sätter själva huset på rätt plats iaf!ems_hus skrev:
Hejsan!
Vi har inte tänkt sätta ut tomtmarkerigar än. Grävarna brukar tydligen ha en tendens att köra ner dem så vi hade tänkt att avvakta till senare.
Däremot undrar jag lite hur ni resonerat kring grusläggning av garageuppfart och gångar, har ni lagt extra grus, duk osv. där? Vi blev häpna över det höga priset som grävaren ville ha (men har inte så mycket annat att jämföra med).
Trevlig helg!
Vi har inte tänkt sätta ut tomtmarkerigar än. Grävarna brukar tydligen ha en tendens att köra ner dem så vi hade tänkt att avvakta till senare.
Däremot undrar jag lite hur ni resonerat kring grusläggning av garageuppfart och gångar, har ni lagt extra grus, duk osv. där? Vi blev häpna över det höga priset som grävaren ville ha (men har inte så mycket annat att jämföra med).
Trevlig helg!
ems_hus skrev: