J Jacobu skrev:
Stort tack Skraparn! Jag gör så att jag testar och känns det skumt får jag försöka sänka vattenlåset som jag ska koppla in avloppsslangen i. Jättetack för snabbt svar!

Mvh/Jacob
Hej, undrar också över detta! Hur har det gått?

Hej, sprang på denna tråd innan jag installerade vår senaste bänkdiskmaskin. Candy CDCP 8/E. Som verkar fasligt lik den där Logik-maskinen som finns i denna tråd. Förutom att den är rostfri istället för vit.

Hursomhelst så kan jag rekommendera en maskin som vår då den ska klara en nivåskillnad på 75 cm mellan lägsta och högsta punkt på avloppsslangen. (Enligt instruktionsboken)
Verkar som att det kanske är samma som Logik-maskinen...?

Har gjort samma installation som i denna tråd bara att jag satte maskinen i ett skåp bredvid "Avloppsskåpet".

En sak jag tycker är bra med både Logik-maskinen och Candy CDCP 8/E är att de är större och tar nästan lika mycket som en stor maskin. Men för en billigare penning. Samtidigt som att den är "bara" att ställa i ett skåp och vips så är den borta :)

Ett litet problem uppstod då det på vattenanslutningen på blandaren var 1/2" och på diskmaskinens anslutning var det 3/4". Fick åka och köpa en övergång/nippel för att kunna ansluta vattnet. Annars gick det bra!

Valde denna lösning då skåpet var för litet för en 60 cm bred maskin.

Jag ska som tillägg nämna att endast en disk har genomförts så jag har inte testat under lång tid.
Återkommer om det skulle strula.

Ville bara dela med mig av mina erfarenheter.

Vänligen
Jacob
(Verkar va ett gångbart namn här inne)

• Gilla
Annjo53
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.