I morgon ska vi till banken...hoppas verkligen de vill ge oss lån så att vi snart kan flytta!! ;)

E del säger att man kan förhandla,"sälja in sig" till banken...menjag som e så dålig på sånt ::) vad ska man ha att komma med...

några bra tips nån??!
;D

Glöm inte att det finns fler banker....... ;)
Det är ni som är/blir kund. :D
Idag är det poppis att kundanpassa. Vad vill ni ha? 8)
Kolla villkoren i minst 2 banker. Sedan kan "spelet" börja. Tyvärr kanske inte några större ränterabatter men det finns mycket annat som bankerna tar bra betalat för som dom igentligen inte skulle behöva.
Aviavgift på lånet 40 år x 12 mån x 15:- = 7.200:- o.s.v
Lycka till

Som sagt är det du som är kund och banken har möjlighet att göra affärer med dig. Låna ut pengar, sälja betalnings, placerings, spar, pensions och försäkringslösningar. Ju mer affärer banken kan göra, destå mer intressant är du. Har du en stark privatekonomisk kalkyl som gör att du inte har några problem att låna är du självklart intressantare än om de inte kan låna ut pengar.

Det tipps jag kan ge för att få så pass bra erbjudande som möjligt är att erbjuda så mycket affärer som möjligt... Får du bra ränta på finansieringen så får de sköta din pension, betalningar, försäkringar etc...

Jämför mellan flera banker, sen är en bra kontaktperson guld värd

SnickarPelle skrev:
Aviavgift på lånet 40 år x 12 mån x 15:- = 7.200:-
VA? Seriöst...försöker bankerna verkligen med att ta ut en aviavgift?
DET är det sista jag skulle gå på troligen (även om jag säkert blir grundlurad på andra punkter). Inte tänker jag betala någon avgift för ett lån i en bank där jag är kund och pengarna autotransfereras varje månad. Usch så oseriöst.
Å andra sidan har man ju faktiskt sett annonser från kreditinstitut som vill ha ut en aviavgift varje månad TROTS att du inte får några fysiska avier.
Är inte detta lite gammaldags i Internetbanks-eran?

Ploppan skrev:
Usch så oseriöst.
Å andra sidan har man ju faktiskt sett annonser från kreditinstitut som vill ha ut en aviavgift varje månad TROTS att du inte får några fysiska avier.
Är inte detta lite gammaldags i Internetbanks-eran?
Oseriöst vet jag inte om jag kan hålla med om att det är. Banken är skyldig att skicka en avisering om betalning om kunden inte avsagt sig det.
Det borde ju vara bättre att den som önskar en avi hem i brevlådan, (det kostar ju faktiskt att producera och posta en avi.) betalar en avgift för den fysiska avin.
Om alla fick gratis avier skulle ju den kostnaden behöva läggas någon annanstans och då får kollektivet betala stället för den som verkligen vill ha en avi.

Avgift utan avi tycker jag låter märkligt ! Vilket kreditinstitut var det ?

Mvh Kicki

Ja visst är alla avgifter konstiga.
Får man en utbetalningsavi i brevlådan och knallar med den till banken och tar ut kontanta pengar kostar det en avgift. Men sätter jag in pengarna på mitt konto går runt hörnet och tar ut samma belopp på bankomaten blir det avgiftsfritt. Var är logiken ???

SnickarPelle skrev:
Ja visst är alla avgifter konstiga.
Får man en utbetalningsavi i brevlådan och knallar med den till banken och tar ut kontanta pengar kostar det en avgift. Men sätter jag in pengarna på mitt konto går runt hörnet och tar ut samma belopp på bankomaten blir det avgiftsfritt. Var är logiken  ???
Avgifterna ska spegla vilka tjänster som kostar mest att hantera.
Manuella transaktioner är dyrare än automattransaktioner, där har du logiken !

Mvh Kicki

Jag är övertygad om att vi snart betalar inträde när vi skall in till banken för att sätta in barnens spargrispengar nästa gång. Det är avgifter på allt!

Du får ursäkta mig Kicki men jag kan inte se varför banken skall ta 20/25:- för att kassörskan lämnar mig kontanter i handen. Det är ju samma jobb med registreringen av utbetlaningen/insättning på konto.
Förutom att räkna upp pengarna manuellt och överräcka dom ;)

SnickarPelle skrev:
Du får ursäkta mig Kicki men jag kan inte se varför banken skall ta 20/25:- för att kassörskan lämnar mig kontanter i handen. Det är ju samma jobb med registreringen av utbetlaningen/insättning på konto.
Förutom att räkna upp pengarna manuellt och överräcka dom  ;)
Meningen är att du nästa gång ser till att pengarna kommer direkt in på kontot (om det går) och använder automaten för uttaget.
Man försöker styra kundernas beteende med hjälp av avgifter.

Jobbet med insättning på kontot kostar lika mycket men jag tror inte man kan ta betalt när man sätter in på konto i egen bank, man skulle nog gärna ta avgift för det med ! :)

Mvh Kicki

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.