5 545 läst ·
10 svar
6k läst
10 svar
Bänkbelysning
Enkel fungerande IKEA lösning, finns även ellutag att koppla till system bra att ha om man har dåligt med uttag i köket.
http://www.ikea.se/webapp/wcs/store...;parentCats=10111*10267*10268&cattype=sub
http://www.ikea.se/webapp/wcs/store...;parentCats=10111*10267*10268&cattype=sub
Vi har satt sådana här "triangel" spotar under våra köksskåp, det fiffigaste med dem, tycker jag, är att man inte behöver ngn. strömbrytare utan en touchdimmer gör att du kan slå av/på varsomhelst på själva armaturen bara genom att ta med fingertoppen på den, man kan också dimmra ner/upp på samma sätt och dessutom "minns" den senast inställda läge så den startar på samma ljusstyrka den hade när man senast slog av den, funkar fin-fint 
De är också relativt diskreta, inte lika "osynliga" som de som fälls in i skåpets botten, men nästan
//Christina
De är också relativt diskreta, inte lika "osynliga" som de som fälls in i skåpets botten, men nästan
//Christina
Just den heter "Tri-Spot" och kommer från BeslagDesign, finns i Alu-look och rostfritt, finns säkert överallt där de säljer BeslagDesign´s handtag, om inte annat kan de ta hem.
Annars finns det säkerligen många fler märken, kolla med en välsorterad el.handel
//Christina.
Annars finns det säkerligen många fler märken, kolla med en välsorterad el.handel
//Christina.
Det finns liknande som är mässingsfärgade, jag hittade ingen bra bild så det fick bli en liten från mitt kök. Dom tror jag är inköpt på Bauhaus.


Lite OT kanske
men ändå, vad är de där stängerna du har på bänkskivan till för ??
//Christina.
//Christina.
Nej, det är en serveringsbricka som bara låg och skräpade när jag tog fotot. 
Den är gjord av spill från bänkskivan.
Den är gjord av spill från bänkskivan.
Ahaa......
Det förklarar varför jag inte såg skillnad mellan själva skivan och "brickan"
Jag satt igår kväll och försökte tänka både "kreativt och innovativt" :
, men hur jag än klurade så kunde jag inte komma på vad de "4 stängerna i fyrkant" på bänkskivan kunde användas till, men nu förstår jag
.
MVH/Christina.
Jag satt igår kväll och försökte tänka både "kreativt och innovativt" :
MVH/Christina.
Jag förstår att du måste ha funderat....
Klicka här för att svara