1 368 läst ·
8 svar
1k läst
8 svar
Bank till bara bolån
Då har jag och min sambo köpt hus.
Idag har vi olik banker och vi kommer fortfarande ha separat ekonomi då även hon har företag.
Är de några som har bara bolån tillsammans hos en bank? Typ bolån hos SBAB och sedan privatekonomi hos länsförsäkringar
Idag har vi olik banker och vi kommer fortfarande ha separat ekonomi då även hon har företag.
Är de några som har bara bolån tillsammans hos en bank? Typ bolån hos SBAB och sedan privatekonomi hos länsförsäkringar
Det kan väl vara smart att ha bolånet hos en av era banker, eller att i alla fall en av er byter till den bank där ni får bäst villkor på bolånet. För att underlätta för sig själv om inte annat. Det är väl lite mer lockande för en bank att ge bättre ränta på lånet också om man är villig att byta till den banken.
Medlem
· Södermanlands län
· 112 inlägg
Vi har spridit det en hel del. Konton och fonder i olika banker, försäkringsbolag m.m. men haft övervägande delen i en bank.
När det blev dags för huslån gick vi runt till ett antal banker innan vi bestämde oss.
Valet föll på en bank vi tidigare inte haft några affärer med men vi har inte ångrat oss. Att vi valde dem var deras seriösa men enkla och trevliga bemötande i kombination med bra räntor. Den bank vi varit mest lojala mot genom åren kom sist när vi utvärderade dem.
När det blev dags för huslån gick vi runt till ett antal banker innan vi bestämde oss.
Valet föll på en bank vi tidigare inte haft några affärer med men vi har inte ångrat oss. Att vi valde dem var deras seriösa men enkla och trevliga bemötande i kombination med bra räntor. Den bank vi varit mest lojala mot genom åren kom sist när vi utvärderade dem.
Vi har lånet hos en bank, vanliga affärer på en annan bank och en massa sparpengar på en tredje bank. Orsaker: Lånet tog vi över från förra köpare, det var fördelaktigt med dåvarande ränteläge. Sparpengarna har jag ärvt, de är kvar på banken farmor hade.
Moderator
· Stockholm
· 57 843 inlägg
Det vanliga är nog att banken kräver att du har "alla" bankaffärer på banken som skall låna ut, iallafall om du skall kunna förhandla fram en vettig ränta. Jag vet att vissa banker helt vägrar låna ut om du inte blir "helkund".
Det hindrar inte att du har en del sparande även någonannanstans.
Det hindrar inte att du har en del sparande även någonannanstans.
Jag har lån och sparande utspritt och har flyttat runt det lite. Bankens krav på att man ska vara 'helkund' brukar lösas genom att man öppnar ett konto som man lovar att man ska använda och får ett till Visakort man kan klippa sönder och låta bli att förnya efter första året...
Klicka här för att svara