Och Bring:
Du kan även identifiera dig via BankID och skicka vidare QR-koden till den du vill ska hämta ut ditt paket.

Får kolla nästa gång och utifrån transportör.

• Gilla
pacman42
  • Laddar…
A AndersS skrev:
Inte för de paket jag fått, då ska den som hämtar legitimera sig.
Men det kanske blivit borttaget också för det var i våras jag fick senaste.
Du gör fel,
A AndersS skrev:
Senaste gångerna med paket har jag kunnat godkänna i appen, vidaresända paketID och min fru visar bara sin egna legitimation
Du ska inte vidaresända paketID:n utan den QR-kod som genereras.

• Gilla
16386
  • Laddar…
Rejäl skrev:
hantering av ansvar och moral som inte är på topp bland den yngre generationen..
Det är allt gigantiska skillnader mellan olika individer. Och det är det även i vår generation.

• Gilla
tveksamt och 1 till
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Du gör fel,

Du ska inte vidaresända paketID:n utan den QR-kod som genereras.
Nej, jag har gjort enligt anvisning men minns inga detaljer eller transportör då det är ett halvår sedan senaste tillfället. Jag tolkar QR-koden som paketID med mitt godkännande.😉

A
Alfredo Alfredo skrev:
Det är allt gigantiska skillnader mellan olika individer. Och det är det även i vår generation.
Så du menar att jämförelsevis så är generationerna lika i dessa hänseenden?

Rejäl skrev:
Det vet jag inte. Det finns kanske någon statistik någonstans om någon orkar leta.

BirgitS
Rejäl skrev:
Det finns väl en bevarad text från någon känd grek under deras storhetstid (2500 år sen?) som beklagar sig över de unga.

• Gilla
djac och 2 till
  • Laddar…
  • Gilla
djac och 1 till
  • Laddar…
A
Alfredo Alfredo skrev:
Det vet jag inte. Det finns kanske någon statistik någonstans om någon orkar leta.
Har varit arbetsgivare i några årtionden och vi har alltid skolelever och lärlingar och det är stor skillnad på ungdomarna idag som är latare och mycket större egoister än tidigare..
Men det gäller givetvis inte alla men merparten är tyvärr inte av den ansvarsfulla typen..
Allmän militärtjänst skulle göra gott😉

• Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
blackarrow blackarrow skrev:
Nu ogillar matbutiker BankID för att falska BankID används av minderåriga för legitimation.

[länk]
Marcusoscarsson ? Har haft nyheter som inte kunnat verifieras tidigare.
Han hänvisar till Sveriges Radio UTAN att länka till nyheten.
Googlar man Sveriges Radio å denna ICA butik som omtalas får man noll träffar.
Googlar man denna ICA butik å BankID får man 2 träffar.
Båda är Marcus Oscarsson

Oscarsson luktar skojare lång väg

Eller nån av Byggahus detektiver som kan hitta originalnyheten?

Redigerat:
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
P
pacman42 pacman42 skrev:
Det finns ju fejk Swish-apoar som inte går att skilja från originalet, då varför skulle det inte finnas Bank-ID?
Hur gör en fejk-Svisch-app för att slå upp ett namn utgående från ett telefonnummer?

P
D Daniel 109 skrev:
Hur svårt tror du det är att få en app att se ut som en annan app?
Det räcker inte med att se ut som en annan app. Det behövs även viss funktionalitet.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Det behöver se ut som att det finns funktionalitet. Det går att fejka. Man måste verifiera en annan väg än på den telefon det som vill legitimera sig använder om man ska vara säker, samma ssk gällande betalningar.

• Gilla
  • Älska
spikplanka och 1 till
  • Laddar…
P
pacman42 pacman42 skrev:
Jag har lagrat QR-koden från mitt körkort i min klocka och brukar använda den för att identifiera mig, förvånansvärt många butiker godkänner det. Den är ju helt osäker...
Prova att visa upp den nästa gång du blir stoppad i en poliskontroll. :-)

• Haha
  • Älska
  • Gilla
AndersPS och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.