Tänkte göra mig av med bandsågen, lyckades dra sönder bladspänningen i morse när jag skulle såga lite. Jag vet inte om det går att svetsa den till fullstyrka igen eller om den finns som reservdel, men jag tänkte att det får nästa ägare ta reda på. Jag har redan lagt mer tid än jag tänkt på den här som jag köpte begagnat och lessnat på att mecka, nästa blir nog en ny såg för mig.
Man skulle nog även behöva fixa lite mer med bomberingen och bladstyrningen för att få den att prestera i toppskick igen. Dock så var båda hjulen fint balanserade och lagren kändes väldigt bra, du kan alltså inte provköra maskinen innan köp eftersom bladspänningen är paj, men om du vill snurra på hjulen och se att de är balanserade så går det bra. Jag slänger även med ett gäng sågblad.
Max såghöjd: 350mm
Max sågbredd: 570mm
Hjuldiameter: 600mm
Bladlängd: 4350mm
Höjd: 205cm
Vikt: 150kg? (enkelt att ta bort båda hjulen, bordet, och dörrarna så blir den inte så tung att frakta)
Effekt: 3-fas, 380V. se bilder på typskyltar för mer info
Priside 2-3000:- vänta någon vecka innan du kommer med skambud. Ni kan även söka på forumet då jag skapat några trådar om denna maskin senaste åren.
Trasig bladspänning
Gissar att 2.2 och 5.4 är ampere och kW eller HP, oklart vilken som är vilken dock.
Man skulle nog även behöva fixa lite mer med bomberingen och bladstyrningen för att få den att prestera i toppskick igen. Dock så var båda hjulen fint balanserade och lagren kändes väldigt bra, du kan alltså inte provköra maskinen innan köp eftersom bladspänningen är paj, men om du vill snurra på hjulen och se att de är balanserade så går det bra. Jag slänger även med ett gäng sågblad.
Max såghöjd: 350mm
Max sågbredd: 570mm
Hjuldiameter: 600mm
Bladlängd: 4350mm
Höjd: 205cm
Vikt: 150kg? (enkelt att ta bort båda hjulen, bordet, och dörrarna så blir den inte så tung att frakta)
Effekt: 3-fas, 380V. se bilder på typskyltar för mer info
Priside 2-3000:- vänta någon vecka innan du kommer med skambud. Ni kan även söka på forumet då jag skapat några trådar om denna maskin senaste åren.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trasig bladspänning
Logga in
Skapa konto
Gissar att 2.2 och 5.4 är ampere och kW eller HP, oklart vilken som är vilken dock.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto