Har köpt en Luna abs 600 bandsåg och jag har inte lyckats hitta funktionen till ett av vreden. Vredet är ovanför på och avstängningsknappen. Ser ut som om det skulle vara nån slags broms. Om den är i övre läget där det ser ut som om den skulle vara bromsad går den att starta, i det högra läget startar inte maskinen. Vad gör vredet och i vilket läge ska det stå när man kör. I manualen verkar vredet stå åt höger vid drift, men då startar inte maskinen.
Tacksam för hjälp.
Industriell kontrollpanel med strömbrytare, varningslampor och AEG-logotyp på en grön vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grön bandsåg märkt 'Luna ABS 600' i en verkstad, trälister i bakgrunden, arbetsbelysning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hej
Om vredet är till vänster (rakt upp) så startar maskinen utan problem som du skrev.
När du stänger av bandsågen så går en elbroms in så maskinen stannar fortare.
Om du vrider vredet till höger så släpper elbromsen vilket är en fördel när du byter blad i bandsågen.
Du kan då vrida hjulen obehindrat och se att bandet styr bra.
Mvh
Jonas
 
  • Gilla
JFrisk och 1 till
  • Laddar…
S sweden skrev:
Hej
Om vredet är till vänster (rakt upp) så startar maskinen utan problem som du skrev.
När du stänger av bandsågen så går en elbroms in så maskinen stannar fortare.
Om du vrider vredet till höger så släpper elbromsen vilket är en fördel när du byter blad i bandsågen.
Du kan då vrida hjulen obehindrat och se att bandet styr bra.
Mvh
Jonas
Tack för svaret 😃!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.