Kapa rören precis under ringen, ta bort färgen - Helst utan att repa ytan extremt och dra på helt nya kopplingar skulle jag rekommendera med tanke på att det ser ut att vara skador på ringen till vänster i bild.
http://www.byggsajten.se/gds/rordragning.htm
ungär samma som du ska göra fast det är en tkoppling
utan dom får du ej tät. brukar finnas nya ringar i förpackninger eller i kopplingen
ungär samma som du ska göra fast det är en tkoppling
utan dom får du ej tät. brukar finnas nya ringar i förpackninger eller i kopplingen
Den skadade ringen till vänster skulle jag inte ha behållt.
Om du köpt nya ballofixer så gör som slacker skriver, kapa ca 1cm under ringarna (du har stödhylsor monterade) då måste du få bort hela stödhylsorna för att kunna montera nya! Innan du drar fast dom nya ballisarna!
Dessutom får du inte blanda olika muttrar/klämringar mellan olika märken. Ytterligare en anledning till att göra det ordentligt från början!!!
Om du köpt nya ballofixer så gör som slacker skriver, kapa ca 1cm under ringarna (du har stödhylsor monterade) då måste du få bort hela stödhylsorna för att kunna montera nya! Innan du drar fast dom nya ballisarna!
Dessutom får du inte blanda olika muttrar/klämringar mellan olika märken. Ytterligare en anledning till att göra det ordentligt från början!!!
Redigerat:
okay tack för hjälpen... ja antar att de kanske inte blev skitbra men nu blandade jag märken ändå (antar jag) o de verkar tätt.. ja får be rörmokarn kika på det där sen då så de inte blir problem.. o jo ja lovar ja ska hålla ett öga påt de första dygnet 
nybörjare som man e skruvade jag aldrig av "muttrarna" från ballofixen först då jag fattade det som att den bara skulle skruvas o därmed klämmas på röret.... my bad.....
nybörjare som man e skruvade jag aldrig av "muttrarna" från ballofixen först då jag fattade det som att den bara skulle skruvas o därmed klämmas på röret.... my bad.....
Klicka här för att svara
