Har den inte manövrerats på några år så är det stor risk att man inte lycka vrida runt den utan förstörande våld.
 
useless useless skrev:
Har den inte manövrerats på några år så är det stor risk att man inte lycka vrida runt den utan förstörande våld.
Menar du gänga av den från röret eller vredet på ballofixen?
 
Kollade vad rörisen skulle ha - cirka 2000:- efter ROT. Funderar nästan på att ta det… känns tufft att stänga av vattnet, riskera dra sönder den när jag ska gänga av den från röret och bli ståendes utan vatten (har 3 kids så meckigt om vi inte har vatten)
 
S
M Magnus111111 skrev:
Kollade vad rörisen skulle ha - cirka 2000:- efter ROT. Funderar nästan på att ta det… känns tufft att stänga av vattnet, riskera dra sönder den när jag ska gänga av den från röret och bli ståendes utan vatten (har 3 kids så meckigt om vi inte har vatten)
2000 efter rot är säkert exkl. framkörning, servicebil och liknande? Fast kan ju ändå vara värt det, just vatten är ju trökigt att pyssla med när man inte har koll själv eftersom man oftast blir helt utan tills felet är löst
 
  • Gilla
Magnus111111 och 1 till
  • Laddar…
M Magnus111111 skrev:
Den går inte att skruva på :( försökt såga lite med sågblad för att kunna skruva med skruvmejsel. Tips på annat sätt?
Har du provat att pilla ut skräpet och sen köra med insexnyckel?
 
  • Gilla
tergo
  • Laddar…
S0MMER S0MMER skrev:
Har du provat att pilla ut skräpet och sen köra med insexnyckel?
Jag försökte med olika verktyg men det är som att det är en skruv som gått av i hålet eller liknande… annars hade det varit det bästa nu då jag vill se om det ens funkar att få vatten igenom just den ledningen som varit avstängd länge
 
M Magnus111111 skrev:
Menar du gänga av den från röret eller vredet på ballofixen?
Öppna/stänga själva ventilen. Kulan kärvar fast om man inte motionerar kulventiler någorlunda regelbundet.
 
  • Gilla
Magnus111111
  • Laddar…
Ok fattar - min gissning är att den varit avstängd i 10 år +
 
S SueCia skrev:
2000 efter rot är säkert exkl. framkörning, servicebil och liknande? Fast kan ju ändå vara värt det, just vatten är ju trökigt att pyssla med när man inte har koll själv eftersom man oftast blir helt utan tills felet är löst
Ska kolla vad som ingick i priset men firman ligger 15 min bort så säkert ska de ha för framkörning också
 
Är det tappvatten eller del av radiatorslinga?
 
nimhed nimhed skrev:
Är det tappvatten eller del av radiatorslinga?
Tapp till en vsttenutkastare
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.