1 327 läst ·
6 svar
1k läst
6 svar
Balkonggolv med värme
Medlem
· Stockholms län
· 5 inlägg
Har begåvats med en inglasad balkong... tänkte lägga på ett uppvärmt golv. Både el och vattenburet... någon som har ideer??? Behövs isolering för att inta skada ursprungsplattan?, Kan jag riskera nåt... tänkte mig att lägga på underlagspapp och sen aluminumfolie, värmeslingor, flytspackel och klinker... Några kommentarer??
Produkter som diskuteras: "värmeslingor"
Termiska avfuktare
En termisk avfuktare använder en värmeslinga för att värma luften och sänka den relativa fuktnivån i luften. Varmare luft kan bära mer fukt än kall luft och det är först över 60% relativ fuktighet det börjar bli risk för
Läs mer
Medlem
· Västerbottens län
· 18 046 inlägg
Låter som om kråkorna kommer att trivas, kanske borde vara lite isolering där också.
Med vattenburet får det ALDRIG bli minusgrader, elslingor tål att stängas av/frysa. Vem ska betala energiförbrukningen? tror inte fasighetsägaren vill bekosta energin till ett vattenburet system, el förutsätter jag att du betalar.
Känns som om det vore bättre med rejäla tofflor och IR värme.
Protte
Med vattenburet får det ALDRIG bli minusgrader, elslingor tål att stängas av/frysa. Vem ska betala energiförbrukningen? tror inte fasighetsägaren vill bekosta energin till ett vattenburet system, el förutsätter jag att du betalar.
Känns som om det vore bättre med rejäla tofflor och IR värme.
Protte
Medlem
· Stockholms län
· 5 inlägg
Hej Protte!
Den den vätska som är tänkt att cirkuleras är en glukolblandning för att just inte frysa. Men grundfrågan återstår om någon isolering behövs mellan balkongplattan och vppvärmningsslingorna?
Kråkorna kommer inte att trivas då uppvärmningen inte kommer att vara på mer än vid vissa högtidligare tillfällen. Sitter man vid ett bord oberoend av sockor och toflor med ir.värmare så blir det ju inte ngn fördelning av värmen, rygg och ben fryser i alla fall.
MVH
/Perre
Den den vätska som är tänkt att cirkuleras är en glukolblandning för att just inte frysa. Men grundfrågan återstår om någon isolering behövs mellan balkongplattan och vppvärmningsslingorna?
Kråkorna kommer inte att trivas då uppvärmningen inte kommer att vara på mer än vid vissa högtidligare tillfällen. Sitter man vid ett bord oberoend av sockor och toflor med ir.värmare så blir det ju inte ngn fördelning av värmen, rygg och ben fryser i alla fall.
MVH
/Perre
Medlem
· Västerbottens län
· 18 046 inlägg
I så fall glöm den vätskeburna uppvärmningen, lägg enbart el. 5 cm isolering + lite betong bli ganska högt så man får se till att dörren går att öppna. Isoleringen får man nog limma fast.
Protte
Protte
Medlem
· Västerbottens län
· 18 046 inlägg
Jag också.
PROTTE
PROTTE
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden