Jag vet inte om denna fråga ställs i fel kategori men jag provar, och om det är på fel ställe får ni gärna flytta den.

Jag har en balkong som går efter hela huset, detta är ett betongvalv som sticker ut ca 2m från huset.
Undersidan av denna har svårt att behålla färgen även om jag tar en färg som andas. Det släpper och blir inte snyggt tillslut och nu är jag less att måla om...

Hur kan man lösa detta? Jag har funderat på att skjuta fast reglar (plåt eller trä) för att sedan sätta fast vita "knäckta plåtar" som är ca 2*2m under hela balkongen.

Tips någon?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.