Hejsan är ny medlem här men har läst på forumet i ett par års tid och nu är det dags för lite hjälp, ska byta bort den gamla slagporten mot en takskjutsport.
Garage bredd 8m och takhöjd 2570
Gamla porten 2450x2430
Nya porten 4000x2125
Hela garaget är byggt i leca och porten kommer sluta ca 0.5m från dörren, finns liggande regel på lecan som är 45x195 och därpå ligger takstolarna som är byggda av 65x180.
Så min fråga är vad krävs det för förstärkning ovanför porten?
Mvh Petri
Garage bredd 8m och takhöjd 2570
Gamla porten 2450x2430
Nya porten 4000x2125
Hela garaget är byggt i leca och porten kommer sluta ca 0.5m från dörren, finns liggande regel på lecan som är 45x195 och därpå ligger takstolarna som är byggda av 65x180.
Så min fråga är vad krävs det för förstärkning ovanför porten?
Mvh Petri
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Börjar äntligen bli klart, ny port panel och lock m.m. bara dörren kvar och rusta nästa år.
Tyckte väll att det det är lika bra och bygga rejält på en gång, slitit hårt med garaget under 6 månader, vart ett gammalt privat snickeri så dom hade lagt trägolv på plattan som jag rivit ur,målat utvändigt bara framsidan kvar till nästa år,sålt bort 7-8 snickeri maskiner i garaget, +massa virke m.m. målat tak väggar golv inne och äntligen är dom största grejerna fixade, ska montera luftvärmepump nu och sen får det bli lite vila från garaget till i vår.
Klicka här för att svara