1 334 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Balk i garage?
Tja,håller på och ska bygga garage och funderar om jag måste avlasta bjälklaget med en stålbalk.Plattans är 7,5m bred 9,6 lång och ja tänkte beställa 38* graders ramverkstakstolar.Enligt en tillverkare jag talat med så efter 7,0m så ska man börja fundera på en avlastning.Vill helst slippa balkeländet då det blir både kostsamt samt mer jobb.Nån som har nå erfarenhet om det hänger ner sig? Tacksam för svar ..
[smiley=vrolijk_26.gif]
matte17 skrev:Tja,håller på och ska bygga garage och funderar om jag måste avlasta bjälklaget med en stålbalk.Plattans är 7,5m bred 9,6 lång och ja tänkte beställa 38* graders ramverkstakstolar.Enligt en tillverkare jag talat med så efter 7,0m så ska man börja fundera på en avlastning.Vill helst slippa balkeländet då det blir både kostsamt samt mer jobb.Nån som har nå erfarenhet om det hänger ner sig? Tacksam för svar ..
Helt riktigt,vinden ska inredas men vilken aktivitet som ska ske där uppe är ej bestämt. Kommer nog funka som förråd till en början men allt man släpar upp väger ju.
Det vore snajdigast och fälla in en limträ jäms med bjälklaget och fästa dragarna med balkskor som Byggaren föreslår.Nån som har nån aning om dimension på limträbalken?
Det vet väl tillverkarna ifs. [smiley=beer.gif] mäts..
Det vore snajdigast och fälla in en limträ jäms med bjälklaget och fästa dragarna med balkskor som Byggaren föreslår.Nån som har nån aning om dimension på limträbalken?
Det vet väl tillverkarna ifs. [smiley=beer.gif] mäts..
Klicka här för att svara