Är det okej att koppla ihop rören som på bilden.
Saknade en skarv för att få det rätt men håller detta tätt ändå?

• Plaströr i olika storlekar ihopkopplade på en byggarbetsplats med lerig mark.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
L
Det är väl inte så bra med bakvänt instopp ,ska ju vara rättvänt , men har sett det på lite olika håll förut och tätt

L Liteavvarje skrev:
Vad är det för avlopp eller
Spillvatten i ny villa. Toa, duschar, vaskar

Inga som helst problem. Jag brukar kontra med: varför finns det då dubbelmuffar? ;)

• Gilla
Mikael_L och 2 till
  • Laddar…
Johan Gunverth Johan Gunverth skrev:
Inga som helst problem. Jag brukar kontra med: varför finns det då dubbelmuffar? ;)
Skönt att höra då slipper jag ändra och behöver aldrig oroa mig att det ska läcka när plattan är gjuten och det är omöjligt att komma åt rören :)

Det enda viktiga egentligen är att man aldrig skall ta ur en lös tätningsring. Skulle det ändå ha hänt gäller noggrann rengöring av ring och spår i röret/delen. Fasta tätningsringar är inte känsliga på samma sätt.

Det enda viktiga egentligen är att man aldrig skall ta ur en lös tätningsring. Skulle det ändå ha hänt gäller noggrann rengöring av ring och spår i röret/delen. Fasta tätningsringar är inte känsliga på samma sätt.
Okej. Alla gummi tätningar sitter fast monterade i rören och böjarna så inga har varit bortmonterade. Vattnet rinner ju fort ner så att det skulle läcka är ju inte troligt när man tänker efter

L
T Toddep skrev:
Okej. Alla gummi tätningar sitter fast monterade i rören och böjarna så inga har varit bortmonterade. Vattnet rinner ju fort ner så att det skulle läcka är ju inte troligt när man tänker efter
Nej du kommer inte att märka det , och ingen lukt från underjorden kommer upp
samt att skulle det läcka lite så kommer lite skit från ovan att täta till

• Gilla
Johan Gunverth och 2 till
  • Laddar…
L Liteavvarje skrev:
Nej du kommer inte att märka det , och ingen lukt från underjorden kommer upp
samt att skulle det läcka lite så kommer lite skit från ovan att täta till
Tack för bra svar. God natt :)

Tack för bra svar!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.