Hej!
Skulle rensa golvbrunnen och upptäckte att det står ca 1cm vatten i den. Vi hade en firma som renoverade vårt badrum för ca 6 månder sedan.
Så min fråga är egentligen om detta kommer bli ett problem i framtiden?
Skulle rensa golvbrunnen och upptäckte att det står ca 1cm vatten i den. Vi hade en firma som renoverade vårt badrum för ca 6 månder sedan.
Så min fråga är egentligen om detta kommer bli ett problem i framtiden?
Har exakt samma problem med undantag att jag inte betalt allt till firman än. Tänkte filma och se hur mkt som står. När jag sög upp vattnet som stod med en slang så blev det 2 liter ungefär, så egentligen vet jag väl hur mkt det är. Röret i badrummet är nog ca 2 meter långt innan det svänger mer neråt tror jag. 2 liter känns ju för mkt, men att riva upp hela badrumsgolvet verkar också ganska kraftig åtgärd. Förslag?
Produkter som diskuteras: "rensband"
Rensband för stopp i avloppet 7,5 m
För avloppsrensning
74 kr inkl moms
Läs mer
Nu har jag filmat. Dimensionen på röret är bara 40 mm (vanligt är 50 mm har jag läst här). Dessutom står det vatten halva vägen upp i 2 meter av rörets längd innan det möter toaletten och går utför. Alltså bakfall. Handfatet utlopp ansluter också ner i bakfallsröret så varje gång man borstar tänderna så hamnar tandkräm etc och bildar sediment som nog stoppar till röret. Jag gissar att golvet bör hackas upp för att göra det rätt? Då kanske man får gör ny tätskikt överallt, dvs hela badrummet.
M Magnus21 skrev:Nu har jag filmat. Dimensionen på röret är bara 40 mm (vanligt är 50 mm har jag läst här). Dessutom står det vatten halva vägen upp i 2 meter av rörets längd innan det möter toaletten och går utför. Alltså bakfall. Handfatet utlopp ansluter också ner i bakfallsröret så varje gång man borstar tänderna så hamnar tandkräm etc och bildar sediment som nog stoppar till röret. Jag gissar att golvet bör hackas upp för att göra det rätt? Då kanske man får gör ny tätskikt överallt, dvs hela badrummet.
Ja tyvärr är det bara riva allt om du bryter tätskiktet i golvet. Såvida du inte kan komma åt detta under ifrån? Och således klarar av att rikta om fallet utan att skada tätskiktet.
Hur gick det för dig sedan..Löste det sig?M Magnus21 skrev:Nu har jag filmat. Dimensionen på röret är bara 40 mm (vanligt är 50 mm har jag läst här). Dessutom står det vatten halva vägen upp i 2 meter av rörets längd innan det möter toaletten och går utför. Alltså bakfall. Handfatet utlopp ansluter också ner i bakfallsröret så varje gång man borstar tänderna så hamnar tandkräm etc och bildar sediment som nog stoppar till röret. Jag gissar att golvet bör hackas upp för att göra det rätt? Då kanske man får gör ny tätskikt överallt, dvs hela badrummet.
Jag ska ringa till rörmokaren så han får komma hit. Vårt badrum är på andra våningen så man kan relativt enkelt komma åt stammen i taket.
Nja. Jag är ganska missnöjd med företaget eftersom de gjorde andra badrummet felaktigt också!
Det andra badrummet fixar de, men jag tror jag ska göra om hela ovanstående badrum på grund av ovanstående och några andra fel (tätskiktsfel).
Om man ska säga ngt positivt så har jag lärt mig mycket om badrumsteknik...
Det andra badrummet fixar de, men jag tror jag ska göra om hela ovanstående badrum på grund av ovanstående och några andra fel (tätskiktsfel).
Om man ska säga ngt positivt så har jag lärt mig mycket om badrumsteknik...
Det var tråkigt att höra :/ Jag får väl se vad rörmokaren säger men man borde ju kontrollera fall innan man lägger igen golvet. Dom lämnar ju garanti på jobbet.M Magnus21 skrev:Nja. Jag är ganska missnöjd med företaget eftersom de gjorde andra badrummet felaktigt också!
Det andra badrummet fixar de, men jag tror jag ska göra om hela ovanstående badrum på grund av ovanstående och några andra fel (tätskiktsfel).
Om man ska säga ngt positivt så har jag lärt mig mycket om badrumsteknik...
Allt ska gå så jäkla fort idag, ofta far dom mellan olika jobb. Inte undra på att det blir fel med detta jäktande!
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
