Frågan är om ventilationsflödet i huset blir tillräckligt och enligt normen med fläkten i ACJ'n avstängd? Helst skulle man som sagt vilja mäta upp det med luftflödesmätare för att vara på säkra sidan. Om ni tycker värmespridningen från luftluftvärmepumparna är bra så ni är nöjda är det ju ok. Innerdörrarna får stå öppna. Men om det blir kallt väder får ni vara beredda på att det kan ändras.

• Gilla
Nacka6688
  • Laddar…
J Josth skrev:
Frågan är om ventilationsflödet i huset blir tillräckligt och enligt normen med fläkten i ACJ'n avstängd? Helst skulle man som sagt vilja mäta upp det med luftflödesmätare för att vara på säkra sidan. Om ni tycker värmespridningen från luftluftvärmepumparna är bra så ni är nöjda är det ju ok. Innerdörrarna får stå öppna. Men om det blir kallt väder får ni vara beredda på att det kan ändras.
Förlåt om jag väcker en gammal tråd, men jag har en fråga ang detta du skrev.

Om luftflödet mäts bra med ACJ på, men inte avstängd, betyder inte det egentligen att "friskluften" som mäts bra med ACJ igång kan lika gärna vara återcirkulerande luft ?

Borde inte luftflödet ställas in enbart med ACF igång?

Eller tänker jag fel.

Jo. Om man mäter luftflödena med ACF på men ACJ avslagen så kan man ju se om ventilationen av huset blir som den ska och att frånluftsflödet överstiger tilluftsflödet så det blir ett visst undertryck i huset som det ska vara.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.