2 009 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
badrumstak
Hej!
Vi håller på att göra om vår gamla tvättstuga(15m2) till badrum och skall byta ut de gamla takskivorna till ett nytt innertak. Vi tänkte först ta gotlandsspånt (trä med olika bredd) men vår byggare varnade oss om att det kunde bli mögel, så ta gips istället. Då är frågan kan vi/får vi ta vanligt takgips i badrummet? väggar och golv är av betong (klinkers på golvet).
Eller måste jag ha våtrumsgips? räcker det i så fall med våtrummsgips över dushen?
mycket tacksam för synpunkter!
Vi håller på att göra om vår gamla tvättstuga(15m2) till badrum och skall byta ut de gamla takskivorna till ett nytt innertak. Vi tänkte först ta gotlandsspånt (trä med olika bredd) men vår byggare varnade oss om att det kunde bli mögel, så ta gips istället. Då är frågan kan vi/får vi ta vanligt takgips i badrummet? väggar och golv är av betong (klinkers på golvet).
Eller måste jag ha våtrumsgips? räcker det i så fall med våtrummsgips över dushen?
mycket tacksam för synpunkter!
Nej han gav inte någon orsak till det. Men jag skall klämma honom lite på det. Nu lutar det mot att det blir gips då det verkar vara lite billigare. Så det är bra att det duger med vanligt gips! Om man har träpanel, då behöver man väl måla med våtrumsfärg oxå?
Vi har nyligen gjort i ordning vårt badrum på övervåningen (1½-planshus). Därav har vi satt träpanel (allmoge) som vi först vitlaserat. För att det ska stå emot ånga/imma bättre har vi strukit det med en polyuretanlack inköp - allt enligt rekommendation från en av stans största färgaffärer.
Strunta i vad din snickare säger och hör med en färgaffär som du upplever som kunniga.
Strunta i vad din snickare säger och hör med en färgaffär som du upplever som kunniga.
Klicka här för att svara