1 158 läst ·
6 svar
1k läst
6 svar
Badrumsspegel hamnade för lågt
Vi har byggt nytt hus och nu känner vi att badrumsspeglarna sitter för lågt. De borde upp ca 10 cm i båda badrummen.
Speglarna sitter på granitkeramik-kakelplattor.
Är detta ett litet jobb som kan utföras utan problem eller avråder man från detta av någon anledning?
Tack på förhand!
Speglarna sitter på granitkeramik-kakelplattor.
Är detta ett litet jobb som kan utföras utan problem eller avråder man från detta av någon anledning?
Tack på förhand!
Medlem
· Blekinge
· 12 227 inlägg
Hur är de fastsatta?
Om dom är skruvade med klamrar så finns ju risken att de nedre skruvhål blir synliga.
Ett alternativ är ju att köpa och montera större speglar som går längre upp.
Om dom är skruvade med klamrar så finns ju risken att de nedre skruvhål blir synliga.
Ett alternativ är ju att köpa och montera större speglar som går längre upp.
Det ska vara borrat i överkant och inget i underkant om de följt monteringsanvisningarna.T Thomas_Blekinge skrev:
Ena ska vara pluggad och sedan fasthakad i clips och den andra ska hänga på skruvar.
Så det borde vara lugnt ur den synvinkeln.
Men att borra nya hål och plugga igen de gamla etc borde inte vara några problem i alla fall då?
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 inlägg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6 615 inlägg
En sådan här borr och saken är biff
https://www.tebo.se/diamantborr-granito-dry-chuck-6-mm-335006-sv/article
https://www.tebo.se/diamantborr-granito-dry-6-mm-334006-sv/article
https://www.tebo.se/diamantborr-granito-dry-chuck-6-mm-335006-sv/article
https://www.tebo.se/diamantborr-granito-dry-6-mm-334006-sv/article
Klicka här för att svara
