Vi har byggt nytt hus och nu känner vi att badrumsspeglarna sitter för lågt. De borde upp ca 10 cm i båda badrummen.

Speglarna sitter på granitkeramik-kakelplattor.

Är detta ett litet jobb som kan utföras utan problem eller avråder man från detta av någon anledning?

Tack på förhand!
 
Hur är de fastsatta?
Om dom är skruvade med klamrar så finns ju risken att de nedre skruvhål blir synliga.
Ett alternativ är ju att köpa och montera större speglar som går längre upp.
 
T Thomas_Blekinge skrev:
Hur är de fastsatta?
Om dom är skruvade med klamrar så finns ju risken att de nedre skruvhål blir synliga.
Ett alternativ är ju att köpa och montera större speglar som går längre upp.
Det ska vara borrat i överkant och inget i underkant om de följt monteringsanvisningarna.
Ena ska vara pluggad och sedan fasthakad i clips och den andra ska hänga på skruvar.

Så det borde vara lugnt ur den synvinkeln.

Men att borra nya hål och plugga igen de gamla etc borde inte vara några problem i alla fall då?
 
BirgitS
Proppa igen de gamla hålen med silikon.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Proppa igen de gamla hålen med silikon.
Ja, annars kan det bli fuktskada och ni måste göra om hela badrummet.
 
  • Haha
Leif i Skåne
  • Laddar…
Ja får du vattenskada bakom badrumsspegeln så duschar du på ett icke normalt sätt , milt uttryckt
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.