818 läst ·
4 svar
818 läst
4 svar
badrumsrenovering
Hej, jag bor i en bostadsrätt där dom har gjort relining av stammarna, i samband med det så gjordes även badrumsrenoveringar i fastigheten. Vi köpte våran lägenhet orenoverad och ville inte hoppa på entreprenaden då den drog ut på tiden och folk var utan badrum i flera månader.
Nu vill vi renovera vårat badrum och då har det kommit fram info att det kommer att kosta oss ca 20000 kr att få avsticksröret från stammen relinat innan vi kopplar på nya rör på det.
Kan man inte bara koppla på nya rör direkt på stammen?
Nu vill vi renovera vårat badrum och då har det kommit fram info att det kommer att kosta oss ca 20000 kr att få avsticksröret från stammen relinat innan vi kopplar på nya rör på det.
Kan man inte bara koppla på nya rör direkt på stammen?
¤ 20,000 låter dyrt!
¤ Vet du hur stammen ligger i förhållandet till badrummet?
¤ Är du säker på att dom endast relinade stammen?! (Låter oerhört klantig om det stämmer!)
¤ Köksavloppet då?
Lossa på tex vattenlåset i badrummet och titta på insidan av avloppet ur golvet. Är det plastat eller inte?
För övrigt kan ju undra varför man ens lägger pengar på relining över huvud taget! Hur är vattenstammarna?!
¤ Vet du hur stammen ligger i förhållandet till badrummet?
¤ Är du säker på att dom endast relinade stammen?! (Låter oerhört klantig om det stämmer!)
¤ Köksavloppet då?
Lossa på tex vattenlåset i badrummet och titta på insidan av avloppet ur golvet. Är det plastat eller inte?
För övrigt kan ju undra varför man ens lägger pengar på relining över huvud taget! Hur är vattenstammarna?!
Det är just det, att dom måste relina den lilla snutten, och det måste vi betala ca 20000 för om vi är ensamma om att göra det vid det tillfället.
Jag trodde och hoppades att man kunde kapa av stammen och skarva på ett grenrör på den delen, men det funkar kanske inte då...
Jag trodde och hoppades att man kunde kapa av stammen och skarva på ett grenrör på den delen, men det funkar kanske inte då...
Klicka här för att svara