Vecka 1 - Ingen vidare start
Veckan började med ett kort avstämningsmöte där vi gick igenom vad som skulle göras och vilket material jag införskaffat samt hur övriga utrymmen skulle avskärmas. Titania skulle införskaffa plast och plasta för dörröppningar etc.
Två dagar senare kommer jag hem till en inplastad lägenhet där någon fått för sig att skära sönder plasten in till vardagsrummet och använda för att där inne använda mina möbler som montagebänk!
Detta åtgärdades efter ett samtal till byggledaren dagen därpå, men uppenbarligen har de ingen koll på vad hantverkarna gör!
Veckan avslutas med att jag inser att hantverkatna putsat över inspektionslucka som absolut inte fick tas bort enligt bostadsrättsförening. När jag ringer till byggledaren påstår han att denna måste täckas över, och istället för att lyssna på mina kommentarer och frågor kom han med undanflykter i mun på mig. Efter att på skarpen bett honom lyssna får jag iaf förklara att det för mig inte är ok att de gör ändringar utan att diskutera med mig och att de måste skicka en skriftlig förklaring på varför luckan måste tas bort så jag kan ta diskussionen med föreningen. Efter att inte ha fått något svar på hela dagen ringer jag upp Titanias kontor och får veta att de ska slå upp inspektionsluckan igen.
Snacka om att jag tappat förtroendet för företagets kvalitetssäkring, och irriterad på att jag måste följa upp arbetet i detalj trots att jag betalar Titania för totalentreprenad.