17 763 läst ·
59 svar
18k läst
59 svar
Badrumsrenovering 60 tal blir 2015
Självbyggare
· Södermanland
· 268 inlägg
Självbyggare
· Södermanland
· 268 inlägg
Medlem
· Stockholms län
· 61 inlägg
Nästan skrämmande likt den badrumsrenoveringen vi har "gjort" (eller som byggfirman gjort...) Vi körde också med fasade vita plattor, liknande klinker och nästan samma handdukstork. Gött med ny dusch! Här hemma är det numera husets favoritrum 
Lycka till med golvärmen eftersom garantin på 10 år inte gäller eftersom det var du som la ut den. Har ändå elektrikern skrivit på intyget så finns beviset här för att garantin inte ska gälla. Försäkringsbolag ersätter inte numera skada på golvvärmen. Så det gäller att du har lagt slingorna på rätt avstånd överallt annars kan det gå sönder.
Självbyggare
· Södermanland
· 268 inlägg
Jag förustätter att du kommer att skvallra?slurppe99 skrev:Lycka till med golvärmen eftersom garantin på 10 år inte gäller eftersom det var du som la ut den. Har ändå elektrikern skrivit på intyget så finns beviset här för att garantin inte ska gälla. Försäkringsbolag ersätter inte numera skada på golvvärmen. Så det gäller att du har lagt slingorna på rätt avstånd överallt annars kan det gå sönder.
Renoverare
· Stockholm
· 20 569 inlägg
Det där var nog bajsnödighetsrekord på Byggahus och det säger inte lite för det finns en hel del skitnödiga härslurppe99 skrev:Lycka till med golvärmen eftersom garantin på 10 år inte gäller eftersom det var du som la ut den. Har ändå elektrikern skrivit på intyget så finns beviset här för att garantin inte ska gälla. Försäkringsbolag ersätter inte numera skada på golvvärmen. Så det gäller att du har lagt slingorna på rätt avstånd överallt annars kan det gå sönder.
Vad vill du ha sagt med detta inlägg?slurppe99 skrev:Lycka till med golvärmen eftersom garantin på 10 år inte gäller eftersom det var du som la ut den. Har ändå elektrikern skrivit på intyget så finns beviset här för att garantin inte ska gälla. Försäkringsbolag ersätter inte numera skada på golvvärmen. Så det gäller att du har lagt slingorna på rätt avstånd överallt annars kan det gå sönder.
Självbyggare
· Södermanland
· 268 inlägg
Haha! Jag tog inte illa vid mig. Jag vet att det är gjort enl anvisning. Ingen raketforskning att limma golvvärme. Självklart gör en elektriker det både snabbare och snyggare än vad jag gjort.AndersMalmgren skrev:
Så du tycker inte det ska informeras att saker ska göras på rätt sätt. Sedan är det inte smart att visa på denna sajt där så många läser att man inte har följt föreskrifter utan gjort det själv. Undrar vem det är som är bajskorv!AndersMalmgren skrev:
Redigerat:
Om man har hängt här ett tag så vet man också att om någon är intresserad av att saker och ting görs på rätt sätt så är det Anders Malmgren. Och det är helt ok att berätta hur man skall göra rätt. Men det kan göras på olika sätt. Trevliga sätt och mindre trevliga sätt.
Okej. Vad fint det blev! Följ inga regler och rekommendationer så blir det ännu billigare tills problemen kommer.-RB- skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 569 inlägg
-RB- skrev:
edit: Fast jag vågar inte säga vad för regler jag skitit i då kommer slurppe99 ridandes på sin paragraf
Elektrikern ska göra hela installationen för att det ska vara rätt och säkert utfört om du vill ha garantin. Försäkringsbolagen vet att det fuskas mycket med golvvärmen där folk gör det privat och hantverkare som redan är på plats gör det istället av olika anledningar. Varav du är en som även lägger upp det här med text och bild. Därför står inte försäkringsbolagen för det utan hänvisar till garantin. Om du har läst manualen för installationen så står det högst upp om garantin och att elektriker ska utföra det. Du har således inte gjort efter anvisningarna om du vill att garantin ska gälla. Så här eller liknande skulle jag tydligen ha skrivit till dig.Martin Granqvist skrev: