1 386 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Badrumsgolv
Hej jag hade tänkt göra ett badrumsgolv med el golvväme. De är 45 cc mellan reglarna. Går de då att sätta golvspånskiva å sen slingan och spackel eller kommer de spricka? Vet inte om de spelar nån roll men de är en mellanvåning på ett gammalt hus, 45 * 160 reglar de går att gå på innertaket under.
Tacksam för svar
MVH Robert
Tacksam för svar
MVH Robert
Moderator
· Stockholm
· 57 826 inlägg
Enl. spackeltillverrkarna så skall man ju kunna ha cc60 och 22mm spånskiva och spackla 15-16 mm på det (exakt tjocklek varierar från tillverkare till tillverkare).
Då förutsätter det att bjälklaget är korrekt dimesnionerat i övrigt. Dina bjälkar på 160mm låter iofs lite klena tycker jag, men det beror ju på vilken spännvidd du har.
Då förutsätter det att bjälklaget är korrekt dimesnionerat i övrigt. Dina bjälkar på 160mm låter iofs lite klena tycker jag, men det beror ju på vilken spännvidd du har.
Klicka här för att svara
