Hej jag hade tänkt göra ett badrumsgolv med el golvväme. De är 45 cc mellan reglarna. Går de då att sätta golvspånskiva å sen slingan och spackel eller kommer de spricka? Vet inte om de spelar nån roll men de är en mellanvåning på ett gammalt hus, 45 * 160 reglar de går att gå på innertaket under.

Tacksam för svar

MVH Robert
 
Enl. spackeltillverrkarna så skall man ju kunna ha cc60 och 22mm spånskiva och spackla 15-16 mm på det (exakt tjocklek varierar från tillverkare till tillverkare).

Då förutsätter det att bjälklaget är korrekt dimesnionerat i övrigt. Dina bjälkar på 160mm låter iofs lite klena tycker jag, men det beror ju på vilken spännvidd du har.
 
Kanske har man sänkt CC-avståndet på grund av bjälkarnas dimension?

Spontant kan jag inte se något problem att göra som du tänkt.
 
Du kan ju kortla i reglar på 30cc så är du helt säker
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.