6 374 läst ·
6 svar
6k läst
6 svar
Badrumsfläkt som snurrar hela tiden.
Vi har ett gammalt hus med självdrag med badrumsfläkten är kopplad in till skorstens kanalen.
När det blåser ute som det gör mycket av nu förtiden så blir det mycket drag och fläkten snurrar av sig själv väldigt fort och tar med sig värmen. Finns en badrumsfläkt där man kan strypa draget när den inte används?
När det blåser ute som det gör mycket av nu förtiden så blir det mycket drag och fläkten snurrar av sig själv väldigt fort och tar med sig värmen. Finns en badrumsfläkt där man kan strypa draget när den inte används?
Produkter som diskuteras: "Badrumsfläkt"
Badrumsfläktar
Bra ventilation behövs i badrum och våtrum för att slippa fuktskador, mögel och kallras. Badrumsfläktar drar effektivt ut den fuktiga och förbrukade luften ur ditt hem och håller husets våtutrymmen friska och fräscha.
Läs mer
Jo, det är ju det som är poängen. Kallrasskyddet ser till att så lite kall luft som möjligt kan blåsa in. När fläkten går öppnas kallrasskyddet så att fuktig/varm/unken inomhusluft blåser ut.L lostinsweden skrev:
Utan kallrasskydd kan kall uteluft ha större kraft än fläkten så man riskera att man drar in luft trots en fläkt som samtidigt blåser utåt. Med kallrasskydd minskar den risken.
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Jag var otydlig kanske men hos mig sugs luften ur rummet.Keiller skrev:
Jo, det är ju det som är poängen. Kallrasskyddet ser till att så lite kall luft som möjligt kan blåsa in. När fläkten går öppnas kallrasskyddet så att fuktig/varm/unken inomhusluft blåser ut.
Utan kallrasskydd kan kall uteluft ha större kraft än fläkten så man riskera att man drar in luft trots en fläkt som samtidigt blåser utåt. Med kallrasskydd minskar den risken.
I mitt fall vill jag att luften inte sugs ut när det blåser ute. Det blir för mycket självdrag. Hade gärna strypt det.Keiller skrev:
Jo, det är ju det som är poängen. Kallrasskyddet ser till att så lite kall luft som möjligt kan blåsa in. När fläkten går öppnas kallrasskyddet så att fuktig/varm/unken inomhusluft blåser ut.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden