Hej! Är det någon som har koll på om denna modell av kallrasskydd är lämpat för den låga mängd luft en badrumsfläkt flyttar? Jag har nämligen en sådan mellan badrummet och taket då avloppet delar takhuv med badrummets ventilation. Tycker de suger halvdåligt men vet inte heller hur mycket en badrumsfläkt ska suga. Om jag håller kvar en toapappersbit mot gallret så sitter den kvar. Jag har inte upplevt några bekymmer ennu, är mestadels nyfiken bara. Röret med backventilen sitter vertikalt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras: "Badrumsfläkt"
Badrumsfläktar
Bra ventilation behövs i badrum och våtrum för att slippa fuktskador, mögel och kallras. Badrumsfläktar drar effektivt ut den fuktiga och förbrukade luften ur ditt hem och håller husets våtutrymmen friska och fräscha.
Läs mer
Okej de blir halva kapaciteten av vad fläkten flyttar lös, en anledning till varför jag gjorde denna tråden var för att jag började fundera på om jag va ute och cykla med denna kallrasventil då jag börjar misstänka att denna är tänkt till köksfläkt.. men de kanske funkar lika bra till en paxfläkt, flärparna öppnar såpass lite så att den ser stängd ut ovanifrån när fläkten går men man hör luften. Ville mest se om någon vet liksom
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Montera badrumsfläkt på utanpåliggande spirorör
Ventilation -
Behövs kallrasskydd vid kontinuerlig badrumsfläkt - självdrag
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur -
Kallrasskydd i badrumsfläkt?
Ventilation -
Badrumsfläkt med eller utan kallrasskydd?
Ventilation -
Spirorör - Badrumsfläkt - Tätskikt?
Badrum