Har ett 50-t hus med murad skorsten. En av kanalerna i skorstenen går till badrummet. Funderar på att sätta dit en fläkt tex Pax 230 som är både fukt och tidsstyrd och som fungerar i kanaler med självdrag. Min fråga är om det är bra att använda denna kanal till fläkten? Kommer ju alltid att vara lite självdrag vad jag förstår och det är väl vad man vill också. Finns risk för kondens eftersom kanalen ej är isolerad, eller kommer självdraget att vädra ut och torka upp kanalen?