yxet skrev:
+tänk på att man får ha eluttag lite"hur som helst"nuförtiden så det skadar ju inte att dra in några st(tandborste hårfön hårtänger och allt som ska va.

Va?? 230 uttag i dushen? =)

Zemerlin skrev:
:@ja ja jag får skylla mig själv
man ska inte ha uttag i vare sig duschen eller i badkaret även om det är praktiskt att kunna föna håret när man duschar;)

Paul-Staffanstorp
yxet skrev:
+tänk på att man får ha eluttag lite"hur som helst"nuförtiden så det skadar ju inte att dra in några st(tandborste hårfön hårtänger och allt som ska va.
:rolleyes:

Zemerlin skrev:
Tror inte yxet menar att man ska ha dessa prylar kopplade inne I duschen utan bara i badrummet ;)

Zemerlin skrev:
Nej, det är fortfarande ganska strikta regler.

Jo jo..jag slängde med en liten smilies där..för det kunde lätt misstolkas som att man kunde ha dem överallt ;-)

Jag googlade upp att Det skall vara 1m från dosan till badkar eller där duschenplatsen slutar om man skall ha 230 uttag i badrum.

Paul-Staffanstorp
Zemerlin skrev:
Jo jo..jag slängde med en liten smilies där..för det kunde lätt misstolkas som att man kunde ha dem överallt ;-)

Jag googlade upp att Det skall vara 1m från dosan till badkar eller där duschenplatsen slutar om man skall ha 230 uttag i badrum.
Misstänkte också att du var lite sarkastisk men ville ändå kommentera det bara...
...för säkerhets skull... :wow:

Och ingen JFB.

Det börjar bli omodern med dessa d^_^b

p.s. förr var det dessutom lägst 1.70 från golvet. Har man skippat det?

tank77 skrev:
Ja, du får använda OSB.

Har det blivit godkänt med träbaserad skiva bakom våtrumsskivan nu? :O

/kimpo

T
kimpo skrev:
Har det blivit godkänt med träbaserad skiva bakom våtrumsskivan nu? :O

/kimpo
Ja, det går snabbt våtrumsvärlden:wow:

Ha ha...
Ja det kan man lugnt säga...

Står det skrivet på BKR eller GVK ? Eller någon annanstans?

Reglerna ändras ju snabbare än jag hinner byta jobbstrumpor....:P

/kimpo

Jag undrar om någon har tips på vart man kan få tag i en glasvägg till duschen som ska gå mellan väggarna. ca 170cm lång. Har endast hittat dyra varianter i 20k klassen

home skrev:
Jag undrar om någon har tips på vart man kan få tag i en glasvägg till duschen som ska gå mellan väggarna. ca 170cm lång. Har endast hittat dyra varianter i 20k klassen
kolla med GLASKLART,annars finns det massor med firmor på internet som har billiga.

T
kimpo skrev:
Ha ha...
Ja det kan man lugnt säga...

Står det skrivet på BKR eller GVK ? Eller någon annanstans?

Reglerna ändras ju snabbare än jag hinner byta jobbstrumpor....:P

/kimpo
BKR!

http://www.bkr.se/branschregler.asp

Var i BKR står det att det är ok med träbaserade skivor bakom våtrumsskivan, har försökt att hitta det men måste ha missat!:(
BKR!

http://www.bkr.se/branschregler.asp

falegname
speedy skrev:
Var i BKR står det att det är ok med träbaserade skivor bakom våtrumsskivan, har försökt att hitta det men måste ha missat!:(
BKR!

[länk]
Det är just därför det är ok. Dom har tagit bort den texten med träbaserade skivor bakom våtrumsskivan.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.