Vi totalrenoverade vårt radhus innan vi flyttade in. Fick påpeka men fick tillslut ett våtrumsintyg. Vår granne är också hantverkare och menar att badrumsbrunnen inte är godkänd. Att en inte får "skarva" så här små bitar runt en brunn. Estetiskt ser det inte bra ut men rent tekniskt. Kan vi säga att det är bristfälligt utfört?
Hälsa din granne att han yrar i nattmössan, varför skulle inte en sådan skärning medföra att golvbrunnen inte är godkänd. Inte för att jag själv någonsin knäcker en platta så utan skär den med vinkelslip istället för att slippa en extra skarv och i detta fall hade det säkert gått att flytta slukristen så att man hade fått hela plattor runtomkring.
Som sagt så är det detta bara ett estetiskt "problem"
Som sagt så är det detta bara ett estetiskt "problem"
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Kan bara instämma med föregående skribent och om du lyfter på gallret så kan du se att man högst troligt kunde flyttat hela risten så den hade motsvarat en hel platta...
I annat fall kanske man kunde flyttat hela plattsättningen det lilla men svårt att säga då man inte ser mer av golvet.
Själv brukar jag oftast utgå från brunnen så det blir symmetriskt men det är ju inte alltid det går.
Dock är där absolut inget som helst fel i detta mer än just estetiskt.
I annat fall kanske man kunde flyttat hela plattsättningen det lilla men svårt att säga då man inte ser mer av golvet.
Själv brukar jag oftast utgå från brunnen så det blir symmetriskt men det är ju inte alltid det går.
Dock är där absolut inget som helst fel i detta mer än just estetiskt.
Klicka här för att svara