Tjena!
Står i begrepp att fixa till badrummet. Grundstomme helt i trä, måste regla upp för att isolera. Är det godkänt att sätta OSB innan våtrumsgips monteras. Har för mig att man reglar tätare (330 mm c/c). Kommer att sätta kakel därför en tätare regling.

Nej måste va 15mm plyfa, inte för att de inte skulle funka med osb men säkervatten väggen är med plyfa därför är de de som gäller:)

• Gilla
Eagle96
  • Laddar…
E Eagle96 skrev:
Tjena!
Står i begrepp att fixa till badrummet. Grundstomme helt i trä, måste regla upp för att isolera. Är det godkänt att sätta OSB innan våtrumsgips monteras. Har för mig att man reglar tätare (330 mm c/c). Kommer att sätta kakel därför en tätare regling.
Cc 300 och 15mm plywood har jag för mig det ska vara under våtrumsskivorna /gipsen.

• Gilla
Eagle96
  • Laddar…
Det är rekommendation i Säkra Våtrum med 15 mm konstruktionsplyfa och c/c 450 om man vill fästa saker i väggen utan kortlingar.

BirgitS
Våtrumsgips är inte längre nödvändigt.

BirgitS BirgitS skrev:
Våtrumsgips är inte längre nödvändigt.
Har dom tagit bort det. Det visste jag inte.

BirgitS
Det verkar som att du behöver läsa den senaste versionen av branschreglerna från Säker Vatten och BKR.

BirgitS BirgitS skrev:
Det verkar som att du behöver läsa den senaste versionen av branschreglerna från Säker Vatten och BKR.
Läste precis det. Dom hänvisar bara till tillverkarna av skivor vad man ska använda för system. Jag sätter våtrummsgips med ett underskiva 15mm plyfa.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.