Jag har ett hus byggt på 40talet. På övervåningen finns ett rum som vi ska bygga badrum av. Liten bastu, dusch, toalett, tvättmaskin.
Det finns nu ett tjockt trägolv. Jag måste givetvis riva upp för att få ner avloppsrör. Det finns spån under som isolering. Då det är en övervåning, tycker ni jag bör byta ut det till någon annan isolering, låta vara eller ta bort helt och hållet?
Spelar det någon roll?
Blir spånskiva och matta på det efteråt.
 
Spånet dämpar ljudet bra, och värmeisolering är inte så noga, så varför byta?
 
  • Gilla
Pauk
  • Laddar…
En bra poäng. Låter de ligga där, ser fräscht ut
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.