Hej alla kunniga, jag har ett rum som jag ska dela halva bastu och andra halvan dusch, ska regla upp med osb och gips. Frågan är ska jag ha tätskikt ( membran och matta) på bägge sidorna tänkte mest för bastun har man det där? Tacksam för alla svar.
 
På golv , ja
 
D drsakke skrev:
På golv , ja
Väggar då? Ska jag inte ha det där?
 
Finns ju två sätt att göra detta:
1) du gör färdigt alla väggar och golv med tätskikt och klinker och så bygger bastun som rum i rummet där du vil ha den.
2) integrerat i konstruktionen, här bygger du lättväggar och sådant färdigt mtp bastu, sammanhängande plastmatta eller tätskikt/klinker på hela golvet inklusive bastudelen(i bastun 10-15 cm upp på vägg som sockel). Isolera bastuväggar och tak, så bastufolie/kingspan skivor , läkt och panel.
Mvh
Sakke
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.