7 963 läst ·
19 svar
8k läst
19 svar
Badrum/källare bilder
Ja jag kaklade direkt på ytterväggen. Plåtreglarna borrade jag och popnitade men det är lite tidsödande när man måste hålla mot med en tång för de vill vika sig annars. Om det är mycke reglar kanske de kan vara värt att köpa eller hyra ett verktyg anpassat för det. Beror på hur mycke tid man har, gissar de går aningen långsammare än att trä regla upp väggen(fast de är ju inget alternativ). Det var totalt ~30kvm vi renoverade. Tyvärr ingen exakt kostnad på det.
Medlem
· Västragötaland
· 26 inlägg
Hej!
Jättesnyggt badrum!
Vad är det för storlek och fabrikat på dom stora kakelplattorna?
Mvh Andreas
Jättesnyggt badrum!
Vad är det för storlek och fabrikat på dom stora kakelplattorna?
Mvh Andreas
Snyggt. Ser ut som att du gjorde det själv, vad kostade det i runda slängar, amterialet alltså?
Vårt 8kvm stora badrum blev av en frirma i material uppskattat till ca 100.000 så jag undrar bara om vi blev lurade? Duschkabin 12.000, kommod, 9.000, kakel 5000. Restern upp till 100.000. I material bara.
Vårt 8kvm stora badrum blev av en frirma i material uppskattat till ca 100.000 så jag undrar bara om vi blev lurade? Duschkabin 12.000, kommod, 9.000, kakel 5000. Restern upp till 100.000. I material bara.
Redigerat:
snyggt!!
Vi funderar också på att ha en halvvägg av glasbetong bredvid toaletten. Var har ni toarullehållaren? Jag vill helst slippa ha den på väggen bakom toan men vet ingen lösning på att ha den på glasbetongväggen. Någon som har något tips?
Vi funderar också på att ha en halvvägg av glasbetong bredvid toaletten. Var har ni toarullehållaren? Jag vill helst slippa ha den på väggen bakom toan men vet ingen lösning på att ha den på glasbetongväggen. Någon som har något tips?
Tack tack.
andreasale: plattorna är 25x40 matta, ingen aning vilket märke de var.
Åsa76 Känns som en omöjlig uppskattning vad de kostade eftersom vi gjorde rätt mycke mera och det framgår inte ifall det bara skall lägga kakel eller om de skall regla om osv. Gissar det är en veckas jobb att kakla 8kvm rum med fuktspärrar osv för en firma.
dippo: Vi har någon golvstående historia för jag ville varken limma eller skruva i glasblockena som du sa.
andreasale: plattorna är 25x40 matta, ingen aning vilket märke de var.
Åsa76 Känns som en omöjlig uppskattning vad de kostade eftersom vi gjorde rätt mycke mera och det framgår inte ifall det bara skall lägga kakel eller om de skall regla om osv. Gissar det är en veckas jobb att kakla 8kvm rum med fuktspärrar osv för en firma.
dippo: Vi har någon golvstående historia för jag ville varken limma eller skruva i glasblockena som du sa.
Klicka här för att svara