Hej!
Jag har flytspacklat in golvvärmeslingor, men tyvärr flöt den upp på något ställe..
Men ska sätta en förhöjningsring på golvbrunnen 12mm, då hamna golvvärmeslingan ca 1.5 cm ner, är det något problem tror ni?
Står i monteringsanvisning att det ska ligga 3 cm ner. Annars får jag köpa en annan slinga som inte kräver så mycket bygghöjd.
Mvh Julius
Jag har flytspacklat in golvvärmeslingor, men tyvärr flöt den upp på något ställe..
Men ska sätta en förhöjningsring på golvbrunnen 12mm, då hamna golvvärmeslingan ca 1.5 cm ner, är det något problem tror ni?
Står i monteringsanvisning att det ska ligga 3 cm ner. Annars får jag köpa en annan slinga som inte kräver så mycket bygghöjd.
Mvh Julius
Renoverare
· Värmland
· 1 175 inlägg
Ingen fara , sätt en 13 förhöjning , vart hamnar kabeln i höjd när du sätter i förhöjningen ?
Renoverare
· Värmland
· 1 175 inlägg
nej de menar jag inte , är ingen risk för genom bränning till tätskiktet
Sen en annan fråga , har du spacklat badrum förut ? Med de bilderna så känner de som att spacklet hinner att brinna för dig ,
Vad för spackel använde du ?
Sen en annan fråga , har du spacklat badrum förut ? Med de bilderna så känner de som att spacklet hinner att brinna för dig ,
Vad för spackel använde du ?
Nä, har inte spacklat badrum förut, men gjort på andra ställen. Det ojämna du se på bilderna är för jag lagt tegelsten för och tynga ner nätet som elslinga sitter fast i, golvet är faktiskt ganska jämt.R Rickard.lj skrev:
Köpte på Jem o fix combimix, det flöt ut bra, hade som hjälp en tandad spackelspade
Renoverare
· Värmland
· 1 175 inlägg
okej ,, 👌 får hoppas de blir bättre denna gången då ,,
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 193 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 193 inlägg