Hej!
Jag har flytspacklat in golvvärmeslingor, men tyvärr flöt den upp på något ställe..
Men ska sätta en förhöjningsring på golvbrunnen 12mm, då hamna golvvärmeslingan ca 1.5 cm ner, är det något problem tror ni?
Står i monteringsanvisning att det ska ligga 3 cm ner. Annars får jag köpa en annan slinga som inte kräver så mycket bygghöjd.

Mvh Julius

• Golvyta med golvvärmeslingor som sticker upp ur flytspacklat område, omgivning i grått med en central avloppsbrunn.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Byggnivå på flytspacklat golv med synlig golvvärmeslinga och vattenpass.
    Skapa konto
  • Flytspacklat golv med golvvärmeslingor och ett vattenpass på golvet, synlig röd förhöjningsring används för att mäta bygghöjd.
    Skapa konto
Finns det möjlighet, i förhållande till fall och övriga förutsättningar, så är ju det optimala att flytspackla en gång till..

GoForIt GoForIt skrev:
Finns det möjlighet, i förhållande till fall och övriga förutsättningar, så är ju det optimala att flytspackla en gång till..
Okej, tror du 1.5 cm flytspackel räcker? Eller tätskiktet kan ta skada?

Svårt att bedöma på distans..
Golvet ska ju vara plant (med korrekt fall)
Är det i en källare? (Isolering under?)

GoForIt GoForIt skrev:
Svårt att bedöma på distans..
Golvet ska ju vara plant (med korrekt fall)
Är det i en källare? (Isolering under?)
Ingen isolering, källare finns delvis under, är äldre hus ca 1890 tal

BirgitS
Så som jag minns det ska golvvärmen vara minst 20 cm från golvbrunnens kant. Har du kollat upp det i branschregler och tillverkarnas instruktioner?

Ingen fara , sätt en 13 förhöjning , vart hamnar kabeln i höjd när du sätter i förhöjningen ?

• Gilla
Anonymiserad 405730
  • Laddar…
R Rickard.lj skrev:
Ingen fara , sätt en 13 förhöjning , vart hamnar kabeln i höjd när du sätter i förhöjningen ?
Ca 1.5-2 cm, men ska egentligen ligga minst 3 cm ner, tror du det blir problem?

BirgitS BirgitS skrev:
Så som jag minns det ska golvvärmen vara minst 20 cm från golvbrunnens kant. Har du kollat upp det i branschregler och tillverkarnas instruktioner?
Det är väl bara en rekommendation för att vattenlåset inte ska torkar ut , om jag har förstod det rätt

nej de menar jag inte , är ingen risk för genom bränning till tätskiktet

Sen en annan fråga , har du spacklat badrum förut ? Med de bilderna så känner de som att spacklet hinner att brinna för dig ,

Vad för spackel använde du ?

R Rickard.lj skrev:
nej de menar jag inte , är ingen risk för genom bränning till tätskiktet

Sen en annan fråga , har du spacklat badrum förut ? Med de bilderna så känner de som att spacklet hinner att brinna för dig ,

Vad för spackel använde du ?
Nä, har inte spacklat badrum förut, men gjort på andra ställen. Det ojämna du se på bilderna är för jag lagt tegelsten för och tynga ner nätet som elslinga sitter fast i, golvet är faktiskt ganska jämt.
Köpte på Jem o fix combimix, det flöt ut bra, hade som hjälp en tandad spackelspade

• Gilla
Rickard.lj
  • Laddar…
okej ,, 👌 får hoppas de blir bättre denna gången då ,,

BirgitS
J Julius_99 skrev:
Det är väl bara en rekommendation för att vattenlåset inte ska torkar ut , om jag har förstod det rätt
Jag kollade lite mer och det kan tydligen variera mellan olika tillverkares instruktioner. Så upp till din tillverkare att bestämma.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.