Jag är i färd med att göra om badrummet. Funderar kring golvet.

Golvet är cc 60 med 45x220mm

Badrummet har formen av ett L.
2,83m på längsta stället och 1,73m i "L:et"
Bredd 2,22m.

Det är 4m från yttervägg till bärande. Dock finns det en innervägg efter 1,8m som "stöd".

Jag har tänkt mig följande.

22mm golvskiva, armering, golvvärme och flytspackel minst 12mm

Jag kan inte lägga ner 45x220 från vägg till bärande, finns inte förutsättningar för detta.

Frågorna är:

1. Behöver jag göra något för att stärka upp golvet om jag gör som skrivit ovan.

2. Bör jag ändå förstärka, stoppa ner 45x220 där jag kan i själva rummet och sätta kortlingar till de befintliga balkarna.

Alla svar tas tacksamt emot.
 
Nu har jag ett mindre badrum, ca 3x3.
Själv kottlade jag extra där jag kunde.
Pratade med plattsättare som säger att man kan kompensera med att gjuta på mer.
 
Tack för info.
Kottlade du mellan cc 60 eller la du en balk så det blev cc 30 och sen kottlade fast den?
 
Kottlade mellan 600.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.