Om man hade tänkt att bara ha ett badkar i tvättstugan och göra lite mysigt omkring. Då borde det väl bara vara att koppla på från befintliga vattnet till den nya blandaren och leda ner det använda badkarsvattnet ner genom ett rör till den avloppsbrunn som redan finns där?
>Borde väl inte vara svårare?

Jepp, lätt som en plätt. Tänk bara på att avloppsröret från badkaret måste gå ner en bit i brunnen, annars blir det söligt när man tömmer badkaret.

OKej! låter fint!
Vidare då. Om man vill sätta dit en toastol. För man behöver ju inte tvunget kakla och göra så himla fint om man ska ha det som extratoalett!? Då ska man också ansluta vatten såklart. Ska man sen bila upp i golvet och lägga avloppsrör. Men var ska man gå med det? Till avloppsbrunnen? Låter inte så rätt...?

Någonstans där under golvet finns det ett grövre avloppsrör, en stamledning. Toaavloppet ansluter du till den. Tidigare nämnd avloppsbrunn ansluter säkert till den stammen också.

Då är jag me...
Så bilar jag upp och köper hem rör och kopplingar så kan det inte bli så dyrt att ta dit rörmokaren att koppla ihop.
Men vad täcker jag igen med sen? Och hade tänkt lägga klinkers på golvet oim jag nu skulle reda ut det med. :)
Och om man reglar upp en ny vägg tvärs över källarrummet som ska bli vägg med dörr rill toan. Ska man ha plåtreglar där den nya väggen ligger mot källarväggarna? För som jag förstått så ska man inte ha trä emot källarväggar?

Har du inte tummen rejält mitt i handen så behövs ingen rörmokare för att koppla ihop de rören.

Vad du använder för att gjuta igen golvet med finns det nog andra forummedlemmar med mer kunskap om vilken typ du ska använda och vad du ska tänka på där.

Om du ska regla upp en ny vägg så är ju plåtregling att föredra framför trä i källare. Särskilt mot golvet och mot yttervägg. Kan man undvika organiska material helt i källaren så är det ju bäst.

Okej. så då kör man bara med plåtregel längs hela den nya väggen? Men sedan brukar man ju använda gipsplattor....kan man använda något istället för det...?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.