Jag har en lite fundering angående backventilen som följde med blandningsventilen.

Behöver jag den när jag har kopplat som jag har gjort?

I ventil röret som är till höger sitter det en backventil (på avstängnings vredet). Vist räcker det eller ska man ha en backventil mellan ventilröret och blandingsventilen?

Eller ska jag sätta den någon annan stans?
 
  • IMGP3596.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tjena,
Backventilen som ligger lös ska sättas in invändigt i kallvattenröret som en stödhylsa innan du ansluter detta till ventilröret.
 
Krilleman
Montera den innan avstägningsventilen i röret som en stödhylsa! Syftet är helt enkelt att det uppvärmda vattnet inte ska kunna komma ut i kallvattenledningarna.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.