4 982 läst ·
20 svar
5k läst
20 svar
Bacho/Stratos ACJ - Kontaktorer?
En vanlig multimeter av visarttyp kan ockås hjälpligt indikera om en kondensator är OK.
Med instrumentet inställt på ohm-mätning fås normalt ett snabbt visarutslag som går mot noll ohm, men sedan falla tillbaka till "oändligt" läge.
Mätprocessen fungerar även med ett digitalinstrument men utslaget blir lite mer svåravläst på en sifferdisplay.
Med instrumentet inställt på ohm-mätning fås normalt ett snabbt visarutslag som går mot noll ohm, men sedan falla tillbaka till "oändligt" läge.
Mätprocessen fungerar även med ett digitalinstrument men utslaget blir lite mer svåravläst på en sifferdisplay.
Hej jag undrar vad är det för värde på vridpotentiometern som styr tempen i acj? Någon som vet, tacksam för svar
Hej,
Misstänker att någon bytt ut kontaktor K1 i mitt system vid något tillfälle till en felaktig, någon som sitter på modellbeteckning eller liknande?
Har bara värme på en av tre element, mäter upp till 57v, 57v, 220v. Även i läge 3, ser grönt ut fram till K1 så tänkte börja i den änden
Misstänker att någon bytt ut kontaktor K1 i mitt system vid något tillfälle till en felaktig, någon som sitter på modellbeteckning eller liknande?
Har bara värme på en av tre element, mäter upp till 57v, 57v, 220v. Även i läge 3, ser grönt ut fram till K1 så tänkte börja i den änden
M Max Sjöstedt skrev:
https://i3ahco.se/produkt/25-kontaktor-2/M Max Sjöstedt skrev:
Där säljs lite reservdelar, kolla vilken modell du har, tror det finns två olika
Ja, K1 och K2 är ej samma vad vad jag förstått.
På kontaktorn som sitter idag som K1 finns det signal genom kontaktorn på 2 av 3 matningar när den är i läge från men endast 1 av 3 när den är till. Därav min misstanke, eller är det så det är tänkt?
På kontaktorn som sitter idag som K1 finns det signal genom kontaktorn på 2 av 3 matningar när den är i läge från men endast 1 av 3 när den är till. Därav min misstanke, eller är det så det är tänkt?
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden

