En vanlig multimeter av visarttyp kan ockås hjälpligt indikera om en kondensator är OK.
Med instrumentet inställt på ohm-mätning fås normalt ett snabbt visarutslag som går mot noll ohm, men sedan falla tillbaka till "oändligt" läge.

Mätprocessen fungerar även med ett digitalinstrument men utslaget blir lite mer svåravläst på en sifferdisplay.

• Gilla
ptrrkssn
  • Laddar…
Hej jag undrar vad är det för värde på vridpotentiometern som styr tempen i acj? Någon som vet, tacksam för svar

Hej,

Misstänker att någon bytt ut kontaktor K1 i mitt system vid något tillfälle till en felaktig, någon som sitter på modellbeteckning eller liknande?

Har bara värme på en av tre element, mäter upp till 57v, 57v, 220v. Även i läge 3, ser grönt ut fram till K1 så tänkte börja i den änden

M Max Sjöstedt skrev:
Hej,

Misstänker att någon bytt ut kontaktor K1 i mitt system vid något tillfälle till en felaktig, någon som sitter på modellbeteckning eller liknande?

Har bara värme på en av tre element, mäter upp till 57v, 57v, 220v. Även i läge 3, ser grönt ut fram till K1 så tänkte börja i den änden

• Grön låda med produktetikett för Schneider Electric LC1K0610M7 kontaktor, detaljer om spänning och kapacitet, streckkod och tillverkningsland.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
M Max Sjöstedt skrev:
Hej,

https://i3ahco.se/produkt/25-kontaktor-2/

Där säljs lite reservdelar, kolla vilken modell du har, tror det finns två olika

Ja, K1 och K2 är ej samma vad vad jag förstått.

På kontaktorn som sitter idag som K1 finns det signal genom kontaktorn på 2 av 3 matningar när den är i läge från men endast 1 av 3 när den är till. Därav min misstanke, eller är det så det är tänkt?

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.