1 588 läst ·
9 svar
2k läst
9 svar
Avstyckning??
Ammenäset är fint! Även om det är lite dyrt. Borde väl gå att hitta en bra tomt där?
Om jag var som Er skulle jag köpt en gård, som ligger vid havet. Bör kunna få till rätt pris. Försöka stycka av några tomter, arrendera ut ev jordbruk och bara ha kul!
Eller så kolla mot Orust. Där går också att få fina gårdar till rätt pris, dock ej mot havet....
Lycka till!
Om jag var som Er skulle jag köpt en gård, som ligger vid havet. Bör kunna få till rätt pris. Försöka stycka av några tomter, arrendera ut ev jordbruk och bara ha kul!
Eller så kolla mot Orust. Där går också att få fina gårdar till rätt pris, dock ej mot havet....
Lycka till!
De kostnader vi råkade ut för var.
Planändring - ändra detaljplanen 45500 kr.
Lantmätare 20000 kr. Det är denna kostnad de flesta menar när de pratar om kostnad för styckning.
Dvs kolla om man måste göra en planändring för att få lov att stycka.
Något annat som kan vara värt att ta reda på är om gatukostnad är betald eller inte om man gör en avstyckning.
Dessutom tar det tid. Ansökan lämnades in i oktober 03. Lagfarten beräknas klar mars 05.
Planändring - ändra detaljplanen 45500 kr.
Lantmätare 20000 kr. Det är denna kostnad de flesta menar när de pratar om kostnad för styckning.
Dvs kolla om man måste göra en planändring för att få lov att stycka.
Något annat som kan vara värt att ta reda på är om gatukostnad är betald eller inte om man gör en avstyckning.
Dessutom tar det tid. Ansökan lämnades in i oktober 03. Lagfarten beräknas klar mars 05.
Klicka här för att svara