Hej!
För att flagga - min kunskap inom bygg, vatten, el osv är väldigt liten =)
Hur som helst. Har beställt hem en ny tvättmaskin, via Elgiganten ihop med tillägget installation och borttagning av gammal maskin. Igår fick jag hem den nya maskinen, men då säger dom som ska sätta in den nya att jag måste ha dit en rörmockare för att fixa till så man kan stänga av vattnet innan dom kan sätta in ny.
Lite klantigt så var jag inte nere vid kopplingarna och kollade själv, utan litade på personerna som var här att det stämde.
Nu på morgonen har jag dock själv kikat på kopplingarna, och jag tycker visst det ser ut som en avstängningsventil på röret där den nuvarande maskinen är kopplad till (se bifogad bild). Eller är det något annat dom syftar på?
Det andra är väl egentligen bara koppling mot golvbrunnen för släppa ut vatten från maskinen.. Eller missar jag något här?
För att flagga - min kunskap inom bygg, vatten, el osv är väldigt liten =)
Hur som helst. Har beställt hem en ny tvättmaskin, via Elgiganten ihop med tillägget installation och borttagning av gammal maskin. Igår fick jag hem den nya maskinen, men då säger dom som ska sätta in den nya att jag måste ha dit en rörmockare för att fixa till så man kan stänga av vattnet innan dom kan sätta in ny.
Lite klantigt så var jag inte nere vid kopplingarna och kollade själv, utan litade på personerna som var här att det stämde.
Nu på morgonen har jag dock själv kikat på kopplingarna, och jag tycker visst det ser ut som en avstängningsventil på röret där den nuvarande maskinen är kopplad till (se bifogad bild). Eller är det något annat dom syftar på?
Det andra är väl egentligen bara koppling mot golvbrunnen för släppa ut vatten från maskinen.. Eller missar jag något här?
Jo ser ut som en vinkelballofix, kan ju iof vara trasig. Skruva loss anslutningsslangen till tvättmaskinen och testa, det värsta som kan hända är att det kommer vatten på badrumsgolvet - vilket du nog kan leva med.C cpt skrev:Hej!
För att flagga - min kunskap inom bygg, vatten, el osv är väldigt liten =)
Hur som helst. Har beställt hem en ny tvättmaskin, via Elgiganten ihop med tillägget installation och borttagning av gammal maskin. Igår fick jag hem den nya maskinen, men då säger dom som ska sätta in den nya att jag måste ha dit en rörmockare för att fixa till så man kan stänga av vattnet innan dom kan sätta in ny.
Lite klantigt så var jag inte nere vid kopplingarna och kollade själv, utan litade på personerna som var här att det stämde.
Nu på morgonen har jag dock själv kikat på kopplingarna, och jag tycker visst det ser ut som en avstängningsventil på röret där den nuvarande maskinen är kopplad till (se bifogad bild). Eller är det något annat dom syftar på?
Det andra är väl egentligen bara koppling mot golvbrunnen för släppa ut vatten från maskinen.. Eller missar jag något här?
Reklamera sedan installation och bortforslingen.
Tack för svar. Ska prova!H hapazard skrev:
Klicka här för att svara

