Har i stugan vattentoa där avloppet går till sluten tank på 3 kubik.
Om inte ventilen i toan stänger av ngn anledning ,så fortsätter vattnet fylla tanken.
Finns ngn mekanisk eller elavstängning som stänger vattentillförseln när toabehållaren är fylld.
Om det skulle vara läkage i bottenventilen på toan ,så släpper den inte in mera vatten förrän man trycker på
spolknappen och då har det bara runnit ut vad behållaren rymmer i st.f. att fylla 3kubikstanken.
Detta har hänt.
 
kaer45 kaer45 skrev:
Har i stugan vattentoa där avloppet går till sluten tank på 3 kubik.
Om inte ventilen i toan stänger av ngn anledning ,så fortsätter vattnet fylla tanken.
Finns ngn mekanisk eller elavstängning som stänger vattentillförseln när toabehållaren är fylld.
Om det skulle vara läkage i bottenventilen på toan ,så släpper den inte in mera vatten förrän man trycker på
spolknappen och då har det bara runnit ut vad behållaren rymmer i st.f. att fylla 3kubikstanken.
Detta har hänt.
Ta en bild på muggstolen snett uppifran, då kan du få bättre hjälp. Men .. det SKA finnas en avstängningsventil på undersidan av vattentanken, det kan vara en Ballofixventil eller en liten "kran" med rund liten ratt. Stäng den, då ska det slut att rinna. Är det en vägghängd sak, kan det vara betydligt jobbigare, då kan du få inkalla både snickare och rörmokare.
 
Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.