Behöver lite tips
Har en oras kran i köket med vattenavstängningsknapp för diskmaskinen. Knappen började blinka röd för några veckor sen men har ändå funkat. Igår blinka den rött men inget vatten kommer. Så jag testade att byta batteri i batteripacket men nu händer det ingenting, lyser inte alls. Kranen är snart 3år gammal
Har en oras kran i köket med vattenavstängningsknapp för diskmaskinen. Knappen började blinka röd för några veckor sen men har ändå funkat. Igår blinka den rött men inget vatten kommer. Så jag testade att byta batteri i batteripacket men nu händer det ingenting, lyser inte alls. Kranen är snart 3år gammal
Jag köpte ett sånt här batteri, men det kanske är fel batteri börjar jag fundera påArjansbrur skrev:
Behöver lite tips
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 47 971 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 47 971 inlägg
Det ser ut som att det kan vara den här blandaren: https://www.oras.com/se/designlinjer/oras-optima/koksblandare-med-avstangning/2734F
och enligt texten där ska det vara ett sånt batteri som du har köpt. Är det samma sorts batteri som har suttit där hittills?
Har du fått batteriet in batteriet på korrekt sätt?
och enligt texten där ska det vara ett sånt batteri som du har köpt. Är det samma sorts batteri som har suttit där hittills?
Har du fått batteriet in batteriet på korrekt sätt?
Jag har samma fel på min som startar ibland och ibland inte .. jag har provat 4st olika batteri pack..så tror min håller på ger upp helt.. har plockat ur den nu och undersöker felet.. undrar om man kan ta bort den helt och sätta dit ett vred istället ?
Vi har haft samma fel länge. Den blinkar rött titt som tätt och vägrar slå på vattnet. För att lösa det så har vi haft två olika batterier som vi växlat mellan, och det har funkat för oss. Det kan gå nån månad mellan gångerna, men ibland bara några dagar. Nu har den däremot gett upp och blinkar bara rött när man trycker på den oavsett om det är ett nytt batteri som sitter i eller ej. Någon som löst problemet? Jag har sett att det går att köpa en ny ventil för 1800:- men vet inte om det är värt besväret. https://www.vvsochbad.se/oras-diskmaskinsavstaegning-elektronisk-krom-1246327
Klicka här för att svara