Från dom som tillverkat expansionskärlet som Rinkaby Rör säljer.
I manualen till Baxi Bonus 30
Samt manualen till Laddomat 21
Dom tre manualerna har jag läst igenom grundligt.
Samt kollat andras väl fungerande anläggningar, läst på nätet, pratat med rörkrökare osv.
Man kan bygga pannsystem på tusen olika vis. Och jag lovar att tusen rörmokare säger tusen olika svar.
Därför gjorde jag som jag själv ville i slutändan istället, och som sagt det fungerar klockrent!
Orkar inte lyssna längre när den ena säger gör sådär, och sen andra gör sähär istället!
Det som är fördelen med datakablar och el. Den gröna kabeln SKA in i kopplingsplint nr2, och en datakabel SKA pressas efter A eller B standard.
Där finns det en standard som ÄR på ett visst sätt, det kan inte finnas en miljon sätt.
Men med rör och rördragningar verkar verkligen folk oense!
Den enda vet bättre än den andra!
