L
skall renovera ett hus från 60 talet. Huset har krypgrund med plast under. Idag är grunden fin och torr.

Min fråga är så här. Skall ta bort alla radiatorer och lägga golvvärme. I samband med renoveringen skall alla radiatorer bort, då kommer jag stå utan värme. Är det en risk att göra detta under två månader December till Januari?

Tänker på risken för fukt osv?
 

Bästa svaret

Nej det bör inte vara några problem men kallställt se till att tömma alla rör på vatten så dom inte fryser sönder
 
L
Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
Nej det bör inte vara några problem men kallställt se till att tömma alla rör på vatten så dom inte fryser sönder
Tack för tipset. Hoppas på en mild svensk början på vintern som hjälp.
 
Kan du inte lägga större delen av jobbet innan du tar bort dom gamla elementen?
 
L
Rabbithole Johannes Carlsson skrev:
Kan du inte lägga större delen av jobbet innan du tar bort dom gamla elementen?
God idé.
Golvvärme skall in och jag tror det blir mest effektivt att riva allt på en gång. Därefter skall golvvärmen in och golvet på. Så det borde inte bli allt för lång tid utan värme.
 
Har du ingen el i huset, byggfläktar/kupévärmare håller ditt hus varmt och torrt.
15 grader kan vara lagom när man jobbar.

Protte
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.