1 726 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Avstängd värme under renovering
skall renovera ett hus från 60 talet. Huset har krypgrund med plast under. Idag är grunden fin och torr.
Min fråga är så här. Skall ta bort alla radiatorer och lägga golvvärme. I samband med renoveringen skall alla radiatorer bort, då kommer jag stå utan värme. Är det en risk att göra detta under två månader December till Januari?
Tänker på risken för fukt osv?
Min fråga är så här. Skall ta bort alla radiatorer och lägga golvvärme. I samband med renoveringen skall alla radiatorer bort, då kommer jag stå utan värme. Är det en risk att göra detta under två månader December till Januari?
Tänker på risken för fukt osv?
Bästa svaret
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 294 inlägg
Nej det bör inte vara några problem men kallställt se till att tömma alla rör på vatten så dom inte fryser sönder
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 294 inlägg
Kan du inte lägga större delen av jobbet innan du tar bort dom gamla elementen?
Medlem
· Västerbottens län
· 18 047 inlägg
Har du ingen el i huset, byggfläktar/kupévärmare håller ditt hus varmt och torrt.
15 grader kan vara lagom när man jobbar.
Protte
15 grader kan vara lagom när man jobbar.
Protte
Klicka här för att svara